Gjest Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Det er utrolig kjekt å få hjelp i heimen. Vi er utrolig glade for det. Men jeg hadde ikke forventet å finne til og med trusene mine strøket og brettet da ... er det virkelig vanlig å stryke truser også? Det har aldri falt meg inn liksom.
Gjest sug lut Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Har du mamma/svigermor på besøk? Moren min kunne også funnet på det, og det er jo utrolig deilig luksus! Det skjer liksom aldri blant meg selv... truser er noe som bor i en haug i en skuff, ikke i nystrøket stabel. Muttern synes det er koselig å gjøre sånt, "bare glatter litt på det, jeg!" sier hun, og har dermed sengetøy og kjøkkenhåndklær i sirlig orden... Nyt det mens det varer, og kanskje det blir mer action med nystrøkne truser, hvem vet?
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Jupp, svigermor. Og jeg klager ikke. Det er helt herlig. Jeg ble bare litt forundret her for min mor vet ikke hvordan hun skrur på strykejernet en gang.
blond Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Haha.. jeg må le! Kunne aldri falle meg inn å stryke undertøyet, eller noe annet, for den saks skyld.
Anne-B. Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Ting blir ikke strøket, men det blir fort dreis på klesvasken når svigermor er på besøk. Problemet da er at vi ikke alltid har plass til alle klærne inne i skapet på en gang, så det blir gjerne liggende en stund før det blir brukt eller lagt på plass. Ikke at vi har så innmari mye klær, heller litt lite med skapplass,men jeg er vel kanskje skyldig i større grad enn resten av familiemedlemmene på det punktet. Jeg vet om en som stryker arbeidskjeledressene sine. Så det er jo etter smak og behag. Har selv begynt å stryke sengetøy, rett og slett fordi det er så mye deiligere med rent sengetøy som er skrukkefritt. Ellers får strykejernet kose seg i fred og ro i kjellernedgangen.
yasmina Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Her strykes det meste av toey tror jeg, men saa er det ikke jeg som gjoer det saa det er helt greit for meg.
Verbena Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Stryke undertøy?? hæ? Kan strykjernet brukes til noe annet enn støvsamler altså?! For vi har jo et strykjern, fordi at mannen i huset fant ut at det var kjekt å ha når vi flyttet sammen i sommer. MEN den samme mannen tenkte ikke på at det er praktisk med et strykebrett også... og ikke faen om jeg orker å bære noe sånt opp trappene her når vi skal flytte snart uansett, med andre ord ingen nystrøkne truser... =P
prekæs Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Det gelder å ha kontroll på undertøyet. Siden jeg stort sett er ganske grei mot han jeg bor sammen med, så reddet jeg han fra å gå på jobb med jentungens g streng truser hengendes i borrelåsen på jakka hans. Bak i nakken. Mulig det kunne forklares med at trusa lå igjen i maskinen etter vask og jakka ble vasket i neste vask. Hadde vært fryktelig morsomt å bare latt han gå. Jeg strøk undertøy da tidligere nevnte jentunge brukte mammelukker.
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Ha ha, tenk om du ikke hadde sagt i fra da. Syns jeg ser det. Type nusselig rosa stringtruse med glitter og greier eller?
Gjest amandine Skrevet 20. mars 2010 #12 Skrevet 20. mars 2010 Å nåde! Du skulle latt ham gå!!! Jeg ler bare ved tanken! Av stryking er mitt verste minne hushjelpen der jeg var au pair i 1990 som strøk mine superhullete 501, de fikk til og med press.. Jeg hadde et svære styr med å få buksene brukbare igjen, skulle jo spankulere rundt med rumpa og knærne bare og press ødela jo hele imaget! (Å fy det minner meg på at jeg snart blir 40;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå