Rampongi Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Da er det vel på tide å skaffe seg barnesikring. Jeg har flytta vaskemidlene opp i høyden, skal kjøpe sånn plastgreier for å putte i stikkkontaktene. Vi skal flytte den eneste planten vi har opp i høyden. Vi må vel også ha bordhjørnebeskyttelse, eller hva det heter. Tips anyone? Gode nettbutikker eller andre butikker? Er inne på tryggogsikker.no, men synes ikke utvalget er toppers..
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 i tillegg til det du allerede har gjort så har jeg satt opp en grind ved døråpningen slik at hun ikke skal krabbe seg ut til kjøkkenet. Skal sette opp grind ved trappa også. Jeg har også fjernet farlige ting fra de nederste kjøkkenskuffene - men vurderer å skaffe sånne låsemekanismer slik at hun ikke får åpnet skuffene i det hele tatt. Ledninger er veldig morsomt å gripe tak i og bite på så der må jeg finne en løsning. Skulle tro jeg hadde en kanin i huset og ikke en baby
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2010 ja, fader, de ledningene er visst skikkelig gode.. Takk for tips
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Tror det kommer litt an på ungen hvor mye man trenger å sikre, og hvor engstelig man er (",) Noen er jo høyt og lavt og skal pirke på alt, andre ikke. Og noen foreldre er engstelige, andre ikke. Jeg har ei jente som ikke er så interessert i å finne på ugang - og jeg er ikke særlig engstelig - så vi har ikke gjort noenting av sikkerhetsmessige tiltak i leiligheten. Den er helt ny, så stikkontaketene har innebygd barnesikring. Vaskemidlene står (og har alltid stått) på boden, med unntak av zalo og kjøkkenspray som fortsatt står under vasken på kjøkkenet. Vi har verken trapp eller peis/vedovn - men hvis vi hadde hatt det hadde vi nok helt sikkert sikret de. Vi har ryddet ut av de nederste hyllene i bokhylla, fordi hun var så flink til å rydde ut av den på 10 sekunder - og satt og rev i mammas kjære bøker (",) Også har vi kjøpt en kurv med lokk til ukeblader og aviser istedenfor å ha de på hylla under stuebordet, av samme grunn. Ellers har det holdt med avledning og nei. Nå har komfyren blitt veldig spennende, og siden vi har åpen løsning er det ingen dør å lukke mot stua... så vurderer å kjøpe en sånn dings til komfyren... men vi får se (",) Men har ei venninne som har polstret hele leiligheten også - alt som kan sikres er sikret og litt til - mens gutten er en stille og rolig fyr som aldri finner på noen hyss i det hele tatt. Han er forresten straks 4 år (",) Hehe... Jeg ville tatt det etterhvert jeg. Ryddet unna og sikret farlige ting, og tatt det ettersom behovet melder seg.
hamsterpia Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Den eneste barnesikringen vi hadde var trappegrind og stikkkontaktsikringer. Alt det andre har vi lært han at han ikke skal røre. Kniver henger på magnetlist på veggen, så de får han ikke tak i, men de hang der før det var planlagt med barn. Jeg er for å lære barn å være fornuftige i stedet for å nekte de den erfaringen. Sønnen vår har klart seg i trappa på egenhånd siden før han fylte 2 år, så da fjernet vi grinda. Han har selv fått kjenne på døra på steikeovnen (den er ikke så varm at man brenner seg, men det er ubehagelig), så da lærte han at det. Og vi har fortalt/vist at det er kun mamma og pappa som får røre vaskemidlene. Hva når dere kommer bort et sted hvor det ikke er polstrede bordhjørner, eller at kattematen står på gulvet? Må barnet sitte på fanget hele tiden da?
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2010 Enig med dere begge, takk for en ny vinkel å se det fra... Jeg er ikke over-engstelig av meg og som dere sier kan man ta det litt etterhvert, Hun er jo ikke høyt og lavt enda, og det er jo mulig at hun ikke er interessert heller. Så dere har gode poeng alle sammen. Da tar vi det kanskje litt pøh om pøh.. takktakk!
It's all about me Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Jeg flyttet kjemikalier opp i høyden og lot være å erstatte plantene jeg drepte, det er all barnesikring jeg har gjort på to unger. Har sikring til skapdører, men de ligger enda uåpnet i pakkene. Pga det har jeg barn som fort ble lei av å klå. Alle skap får stå ifred, de har en skuff på kjøkkenet de får rote i, ingen har rømt opp eller ned trappene og varmen fra komfyr og ildsted respekterte de fra første advarsel. Så jeg hadde latt være å sikre alt og heller sett det an. For ikke bare har vi spart oss masse stress her hjemme, men har også unger det går an å ta med bort uten at de endevender ting der.
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2010 Se der ja, Nå har dere beroliga meg såpass at jeg kan roe ned hele sikringen. Vi tar det når det evn blir et problem.. så lenge vi har fjerna vaskemiddel og planter så hun ikke forgifter seg, så kan vi jo se det an litt ja. Vi har ikke trapp, eller peis, og knivene henger på veggen allerede. Så godt at man har slike forum, så man får høre litt mer enn bare skremselssnakket til hs misforstå meg rett, de sier mye bra også de, men man kan bli litt engstelig av dem innimellom.
Fikk maibaby06 Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Jeg er ikke engstelig av meg, og snakket til han om hva som var lov/ikke lov, men her måtte absolutt alt av løse ting bort;) Jeg var selv veldig til å være borti, klatre opp og finne frem til bortgjemte ting, men han her har gått meg en høy gang;) Begynte tidlig å strekke seg etter ting, og ta det han kom borti, ikke en ting har fått stå i fred. Jeg har hatt beskyttelse til stikkontakter, og skuffesperrer, i tillegg til grind i kjøkkenåpningen, og det har likevel stort sett vært nok. En gang jeg glemte grinda kom jeg inn på kjøkkenet og da hadde han vært i skapet og funnet en bøtte som han sto på (halvannet år) og rakk godt opp på kjøkkenbenken med alt sitt spennende innhold der:) Så har man en apekatt bør man sikre seg, hvis ikke er det mye man kan unnvære;) Se an barnet først du:)
Gjest Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Vi også fikk streng beskjed av jordmor om å sikre leiligheten godt. Første gang var vel når jeg var på kontroll i uke 28 eller noe sånn... *himler med øynene* - også har det bare fortsatt, og fortsatt... Det gjelder å tenke litt selv innimellom og, hvis ikke kan man bli lett hysterisk!
Grigri m/3 gutter Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har også tatt ganske lett på det med sikring. Når vi hadde bare førstemann var det fritt frem overalt, bare sånne plugger i stikkontaktene. Han var aldri sånn at han slo seg på bordhjørner eller noe annet sted. Han klatret mye, men var forsiktig. Han skulle klå på alt, så alt i nederste etasje på kjøkkenet måtte være uknuselig, og et dobbeltskap stengte vi med en stor strikk. Trappa lærte han seg fort, men fikk ikke gå som han ville til å begynne med så klart. Nå har vi tvillinger som ser ut til å være like klåfingrete som storebroren var, og jeg har sperret adgangen til kjøkkenet kun fordi jeg orker ikke å vasse i unger når jeg holder på der inne, pluss at de "rydder" ut av skapene dobbelt så fort. Jeg har sett unger som er sånn at de raser over gulvet og kræsjer inn i bordkanter og vegger og da skjønner jeg vitsen med hjørnesikring.
meg & to små vampyrer Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Med førstemann tok vi det etterhvert som vi trengte det. Han er en sånn som selv om han detter ned trappa eller tar på varm ovn, ofte glemmer å være forsiktig til neste gang... eller om han blir litt entustiastisk... Vi sikret derfor trappene og skap på kjøkken. Komfyren kunne vi ikke sikre, så da var det å skru av kokeplater hver gang guttingen skrudde de på i 1 års tid... Med lillejenta nå skal vi jo sikre litt igjen. Kniver er lagt vekk så de ikke får tak i uansett. Men vi sliter litt med trappene siden her vi bor nå har en ganske stor åpning ned til trappa.. grindene våre passer jo ikke... hmmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå