NitaMora Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er nå i uke 25 og lurer litt på om jeg bare skal gå henn å invistere i ammebh med en gang... mn problemet er at jeg finner ingen som jeg liker og som jeg føler at passer. Jeg er ikke noe særlig glad i bher uten spiler heller, noe som de fleste ammebher ikke har. Noen som vet hvor man får tak i behagelige ammebher? Er litt skeptisk til å bestille på nett siden man ikke får prøvd dem først... cup størrelser kan variere veldi fra plass til plass.... :/
Indigo 08-10-13 Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Jeg kan virkelig anbefale ammesinglettene på H&M. Du får to stk for 199 kr, en sort og en hvit i bomull. Fordelen er at du slipper å blotte magen. Dessuten er de høvelig lange, slik at du ikke blir mellombar. Fantastisk å sove i. Jeg bruker de fortsatt om natten, selv om jeg har sluttet å amme;) Har faktisk 8 stk, men skal invistere i noen nye når nestemann kommer!! Amme-bhene mine bruker jeg først nå når jeg har sluttet å amme. Fikser ikke bh med spiler lenger, etter å ha brukt ammesinglett i over ett år..
Pregnentos Skrevet 19. mars 2010 #3 Skrevet 19. mars 2010 Triumf har jeg, de uten skåler.. ikke så veldig fine da, men veldig gode. Også kjøpt fra Sørbø eller hva det heter. men skåler de er kjempe gode og brukes ennå flittig lenge etter avsluttet amming. og er egentlig ganske fine:)
Corneliuss Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 Heisann! Dette er mine erfaringer: 1. Kjøp ammebh i to cup-størrelser større enn det du er nå og ikke velg en som er veldig trang rundt heller. dvs bruker du nå 75B feks så ville jeg ha tatt 75D. Mange blir Dolly Parton etter man begynner ammingen... Lett at BHene blir alt for små - og så må du kjøpe nye. Husk også at det skal være plass til ammeinnlegg og event ullinnlegg. Jeg fant best utvalg på Lindex i undertøysavdelingen, men det varierer sikkert fra sted til sted (jeg bor i Oslo). Triumph er bra, det samme er et annet merke jeg fant der (het det Swemark, mon tro??). Jeg brukte kun uten spiler (bruker alltid med om jeg ikke er gravid/ ammer) for jeg synes det var så mye mer behangelig og dessuten så er puppene superfaste og store (så ut som jeg hadde silikon ettersom de var så sprengte). Er ikke så stor til vanlig (helst 70C men kan også noen ganger bruke 75B), mens i ammingen brukte jeg 75 D eller DD. Tror til og med jeg har en i E... Hihi. 2. Ammeinnlegg av ull: er det kaldt eller varierende vær så bruk ullinnlegg (trenger ikke om det er stårlende sommersol, men pass på...). Utrolig lett å få brystbetennelse og det er j... vondt! Og så blir jo ammingen helt surret til ettersom man ikke har melk og barnet er sulten... Ammeinnlegg av bomull: Chicco på apoteket er definitivt de beste jeg har prøvd. Var ikke så glad i Natusan sine, men det har jo blandt annet kommet noen fra Libero siden jeg ammet sist. 3. Amme t-skjorter eller singleter finnes på HM og er billige og bra. Kan kjøpe 2-pack eller en og en. Ser en skriver at hun bare brukte det, men det hadde ikke gått for meg. Melken rant veldig ofte så jeg måtte bruke amme-bh med bomullsinnlegg. Tok jeg ut bomullsinnleggene (altså engangsinnleggene) av BHen så hadde jeg våte flekker på brystet... Ikke så stilig... =O) He he. Lykke til. It's a jungle out there... ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå