Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Når min mor på død og liv må ta inn bjørkegreiner når hun vet at gutten min er allergisk? Hun syns det er så pent. Værste er at hun har pollen allergi selv så hun burde vite hvordan det er!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Du sier ingenting om hvordan du reagerer så det er vanskelig å bedømme om du overreagerer eller ei
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 He he..kan ikke kaste henne ut fra sitt hjem da, men synd om han ikke kan besøke besteforeldre pga dette. Hi
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Reagerer med å slå hun i hodet med stekepanna.... Neida, jeg blir kraftig irritert. Gutten min går på medisiner mot allergien og jeg føler at hun bare trigger den mer. Kan da ikke være så vanskelig å pynte med noe annet? Hi
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Du får invitere henne over til deg. Kanskje til og med pynte med en fin blomsterbukett? :)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Nok til at jeg hadde flydd i taket iværtfall.. Hun må være rimelig kort da? Eller er hun lei av å være barnepike eller? :-D
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Hvor allergisk er gutten din? Hvis han reagerer mye skjønner jeg deg, men hvis han ikke får en reaskjon i det hele tatt så skjønner jeg ikke problemet! Kjøp noen plastikkgreiner til henne ;-) eller så lar du henne ikke sette greinene i vann (evt rive av raklene/knoppene men det er vel litt tidlig ennå).
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Anonym 06.19. Hva i all verden mener du med det. Om man er alergisk reagerer mann det er det som er allergi. Vi fikk med bjørkeris hjem fra bhg. og både jeg og mannen er veldig allergiske mot blandt annet det. men vi hadde det inne til den så vitt spratt og sa var det ut med den før vi begynte å reagere. Var for ungenes skyld. Er man allergisk er det heller ikke bra å trigge den med andre blomster i allergisesongen. Jeg skal til legen min i neste uke å få sesongens første sprøyte.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Hva hun gjør hjemme hos seg selv må vel bli hennes sak, men du kan jo fortelle at gutten ikke kan komme på besøk så lenge hun har greinene inne eller at hn må være i et annet rom. Du kan jo roreslå at hun tr inn gåsunger i steden hvis det er bedre for allergien, eller så kan dere treffes hjemme hos dere i steden.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Det er jo hennes hjem og hun gjør som hun vil. Det er bare å ikke dra på besøk dit i perioden hun har riset inne. Kan da umulig være et stort problem. Gjelder dette alle i din omgangskrets? Jeg er selv svært allergisk, men ville ikke drømme om å kommandere hvordan andre dekorerer husene sine. Jeg bare kommer på kortere besøk.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Til Annie 07:32 fra Annie 06:19: Jeg har en allergisk mann her hjemme og her går det fint å ha greiner ;-) Vi har dog ikke greinene (fastelavensris) i vann nettopp pga allergi. Og mannen min var verre med allergi før, her blir det mindre og mindre med åra. Bjørkeris får vi ikke hjem fra bhg nettopp pga allergi (flere av barna som er allergiske i bhg, dog ikke våre). Så kanskje du bør gi beskjed til bhg. Man kan fint lage bjørkeris uten de grønne bladene som skal sprette, la greinene dø og lime på grønt silkepapir :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Synes det er en forferdelig uting. Det signaliserer liksom at de prioriterer pynt foran gutten føler jeg. Hvordan venner og bekjente har det er litt anderledes enn hvordan familie har det og gjør med og mot hverandre. Familie skal liksom ta litt mer hensyn. jeg husker jeg reagerte på min far da vi var mindre. Jeg har en bror som er fryktelig allergisk mot det meste av gress, pollen og blomster. Men hver sommer, hele sommeren tok min far inn store buketter med blomster inn i huset når vi var på besøk. Fordi han syntes det var så fint!!! Kunne han ikke latt være å ta inn blomstene de få gangene vi barn var på besøk? og heller nytt blomstene i parkhagen sin? Både jeg og mine brødre tok dette opp med ham, men han tok dem med inn alikevel. Nesten som om han ikke trodde på min brors allergi. Fordi det passet ikke min far å måtte ta hensyn. jeg synes det er hensynsløst.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Jeg har også tatt det opp gang på gang, men det hjelper ikke. Hun sliter jo med allergier selv så syns det er rart hun ikke kan kutte ut denne ene tingen for han. Er synd for han har bare de av familie, og er så glad i å være der. Hi
sånn ca Skrevet 19. mars 2010 #16 Skrevet 19. mars 2010 Kan du ikke bare be henne å sette dem ut når gutten kommer på besøk da? Det er såpass mildt ute nå at det tåler de fint (eller evt. et annet rom).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå