Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er veldig glade i pannekaker så derfor har vi det i blant, men ikke hver uke. En del folk mener at pannekaker ikke er middag, for det er ganske søtt og ingen grønnsaker vanligvis. hvordan spiser dere pannekaker og hvordan lager dere de? Har dere noe til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pannekaker er middag innimellom her hvertfall.

Vi pleier å ha i litt grovt mel og lite/ikke noe sukker. Har alltid tomatsuppe med makaroni til.

Sist vi hadde pannekaker tok jeg forøvrig på røykalaks og philadelfiaost med gressløk. DET var skikkelig godt. Anbefales :)

Skrevet

Tok du på osten mens røren lå i pannen?

Skrevet

Nei, stekte pannekakene først, så smørte jeg på osten og la på laksen. Var tom for wraps nemlig, men pannekaker funket like bra, om ikke bedre..:)

Skrevet

Jo pannekaker er middag når man har det innimellom, jeg lager vanlig pannekakerøre av mel, melk, egg og salt. Vi har blåbærsyltetøy og sukker på pannekakene og har bacon eller flesk til.

Skrevet

Pannekaker er middag her hos oss i allefall. Pleier ikke å ha sukker i røra, men sukker eller blåbærsyltetøy på etterpå.

Pleier å ha ertersuppe med pølsebiter i til.

Gjest sug lut
Skrevet

Pannekaker er middag, med syltetøy eller sukker. Trenger ikke være sunn heeeele tiden.

Skrevet

selvfølgelig er pannekaker middag:) Vi bruker tomatsuppe ved siden av, og noen ganger stekt bacon :)

Vi har pannekaker 1 gang i mnd :)

Skrevet

Her bruker vi pannekaker både til middag og til kvelds. Eller frokost om det var ei helg med noen morgenlystne foreldre:)) Vi har sukker i røra, men ikke så mye så har vi litt forskjellig på, alt etter hva en liker. Bare smør, syltetøy, sukker osv.

Skrevet

Ja, det er middag. Det var middag da jeg vokste opp, og det var middag da min mor vokste opp. Men først må vi ha tomatsuppe med makaroni, som er minst like godt.

Men vi bor i USA, hvor pannekaker er frokost. Så det hender at Snups får pannekaker både til frokost og middag på samme dag.

Skrevet

For meg personlig,så er det ikke middag, føler at man ikke blit mett og blir man det varer det ikke lenge.

men gubben er av annen oppfatning,han mener det er middag,og han og guttene spiser det, liker heller ikke pannekaker så veldig godt jeg så :P

Skrevet

Vokst opp med pannekaker til middag hver eneste torsdag jeg, så ja det er middag! For lillebroren min var uka totalt ødelagt om han ikke fikk pannekaker på torsdag, så om mamma og pappa var borte på kurs e.l.(er gårdbrukere så var jo stortsett hjemme da) så måtte jeg til pers å steke pannekaker til gutten =P

Her har vi pannekaker innimellom ikke hver uke, men kanskje annenhver. Av og til oftere andre ganger sjeldnere.

Tilbehør: tomatsuppe m.makaroni, bacon, blåbærsyltetøy.

Vafler derimot er ikke middag, selvom 4,5åringen prøver seg ukentlig på at det er det!

Skrevet

Her kan pannekaker vere middag dersom det er bacon til.

Men vanlegvis er det frukost, lunsj eller kveldsmat. Ser ikkje heilt kva som skulle vere usunt med det, eg brukar grovt mjøl, egg, havremelk (lille tåler ikkje kumelk) og olje eller melkefri margarin. Pleier ikkje å bruke syltetøy, ein sjeldan gong får ungane nokre få sukkerkorn på, men dei pleier ikkje å spørre om det.

Det er tidvis uhyre vanskeleg å få i lille mat, men ho er veldig glad i pannekaker, så det har vi egentlig ganske ofte. I snitt sikkert ein gong i veka (og når eg lagar det til frukost lagar eg nok til kveldsmat og).

Skrevet

Ja men vi bruker ikke sukker i røra, bruker grove typer mel og havregryn. lar røra stå i 1-2 timer slik at den sveler færdig.

Skrevet

For meg er det dessert, men så er jeg litt matnazi og er ikke oppvokst med pannekaker som middag. Jeg vil helst servere grønnsaker og proteiner til hvert måltid, og da blir det i så fall gratinerte med grønn/kjøttfyll. Det er jo det samme som å spise vafler sier gutten min:) Til dessert har vi det gjerne!! I dag hadde vi grønn ertesuppe og blåbærpannekaker til dessert.

Skrevet

Pannekaker er for meg søtt med sukker eller syltetøy, med bacon til. Like fullt middag en gang i blandt. Kanskje hver 8 uke?

I det siste ar jeg da lagd dem med havregryn og cottagecheese for å få ned karbohydratene noe. Funker fint som fy og man blir mett etter 3 stk, ikke 7 som før...

Skrevet

Vi har det ca en gang i uken/annenhver uke. Ungene elsker det, men jeg må ha suppe eller noe til for at det skal bli skikkelig middag.

Skrevet

Nei, i alle fall ikke hos oss. Hverken "søtpannekaker" lagt samme med potetkake (lompe, litt tykkere) og med smør/sirup imellom, eller tykke "saltpannekaker" med masse egg, stekt flesk og rørte tyttebær er "middag" hos oss. Det første er "dessert" eller "kakemat", det siste er "lørdagskos" om vi har hatt en lett middag - spekesild eller grønnsaksuppe f eks. Og det til tross for at pannekakene er i huset er lagt fra søte. Bruker 12 egg, 12 store ss mel, melk til passe tykkelse, en knivspiss salt og 2 ts sukker til søtpannekaker. Dobbelt så mye mel og halvparten så mye sukker til "saltpannekake".

Derimot defineres "kumlesteik", som middag. Strekker du det VELDIG langt, er kanskje det en pannekake. Lages av finraspet rå potet, helmelk, byggmel og litt salt, fylles i langpanne ca 2 cm tykt, "halvdekkes" med fett flesk i tynne skiver og stekes. Spises så sammen mos av 3/4 kålrot, 1/4 gulrot, samt tyttebærsyltetøy. Og surmelk er helt selvfølgelig drikke til!

Skrevet

Er det org som er tilbake?

Her er pannekaker middag. Jeg har både sukker og fløte i, også smør.

Barna liker det godt, og mamman også =)

Skrevet

Å ja, her er pannekaker middag... VI kan ofte ha det på lørdagene, som en lett middag også har vi kosemat til kvelden. Da har vi ikke suppe til.

Men skal vi ha pannekaker i ukedagene, har vi blomkålsuppe først også pannekaker etterpå. Varierer hvor ofte vi har det, kommer ann på hvor lyst jeg har til å stå å steke - for det er bare super kjedelig.. :o)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Ja,pannekaker er middag med bacon til,jeg bruker å ha et fat med grønnsaker ved siden av for å gjøre det litt sunnere.

Avogtil har vi det til kveldsmat hvis jenta mi har lyst på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...