Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Er det bare dumt? Saken er den at vi skal reise bort å gifte oss til høsten. I den anledning har vi lyst til å invitere til bryllups/vennefest, og har tenkt at det er enklere å få til dette på sommeren. Da har mange fri og vi kan vere ute i det fri. Hadde dere reagert på det? Vi skal gifte oss i oktober og ha fest i juli?
It's all about me Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Invitert til fest og kall det sommerfest, vennefest, bare fest, hva som helst, men å kalle det bryllupsfest blir for teit. Skal dere ha bryllupsfest bør det: 1 være i forbindelse med bryllupet 2 la gjeste få anledning til komme i vielsen. Å gjøre det på den måten gir bare inntrykk av bare ville ha fest for å få gavene det innebærer. Synes det å ha festen på etterskudd også er teit, men før man i det heletatt er gift, lenge før, er bare latterlig.
Monajenten Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Signerer Frokostquiz...syns det høres veldig sært ut å ha bryllupsfest før man er gift.
Mia_73 Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Beklager, høres bare dumt ut. Du kan godt gifte deg i oktober, men ikke feire det i juli. Jeg kunne godt gå til en uformell bryllupsfest, men gift må de da være.
Mille** Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har aldri skjønt vitsen med å reise bort for å gifte seg, for senere ha en fest hjemme. Hvorfor ikke bare gifte seg hjemme, og invitere gjestene samme dag? Trodde poenget med å reise bort for å gifte seg var å slippe unna festen? Mulig jeg tar helt feil. Å ha festen lenge før man gifter seg skjønner jeg ihvertfall ikke noe av. Sorry! ;o)
It's all about me Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Noen gjør det vel for å få både pose og sekk. Reiser bort for å få et stille og rolig bryllup. Men så var det det å også være midtpunktet en dag og gavene da.....
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Jeg synes det høres helt greit ut. En sommerfest for å feire at dere skal gifte dere er en god idè og jeg hadde ikke reagert noe på at dere skal gifte dere etter festen. Alltid koselig å feire selv om selve vielsen er senere. En liten bagatell;) (men hadde dere trukket dere fra giftemålet etter festen og gaveutdelingen så skulle dere fått høre det, hehe!)
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2010 Takker for svar Det er mange grunner til at vi ønsker å reise bort å gifte oss (men det tar jeg ikke her). Vi ønsker heller ikke en fest på grunn av gaven om noen tror det. Vi kommer til å be folk ta med alkoholen som de ønsker å drikke utenom det de får til maten selv, og jeg kommer til å spørre om noen av vennen kan bake en kake. (noen annen gave ønsker vi oss ikke). Det viktigste for oss er å få en helt uformell koselig fest med gode venner som vi setter stor pris på. Er enig i at å kalle det en bryllupsfest er bare dumt ja. Så er det også sann at jeg fyller rundt tall i oktober(faktisk samme datoen som vi skal gifte oss) Så kanskje det er bedre å bare kalle det for bursdagsfest da??
Gjest mphs Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Hvorfor ikke bare si det er en sommerfest? Blir dunt å kalle det bursdagsfest 3-4 mnd før også.
Monajenten Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Hadde kalt det for sommerfest jeg da. For om dere kaller det for bryllupsfest eller bursdagsfest, blir jo gaver et press uansett om dere ikke mener det. Du sier dere ikke vil ha gaver, og folk kommer vanligvis ikke med gaver til en sommerfest:-)
NostraStoria Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 Ja, det har du egentlig svart på selv. Å ha en fest 3-4 mnd'er før den dagen store dagen som skal feires, uansett bryllup eller bursdag..ja det blir veldig merkelig! Selv om du sier at du ikke ønsker deg gaver, vil nok mange føle seg pliktet til å kjøpe gave for det. Skal dere ha en fest på sommeren så må dere jo gjøre det, men kall det heller bare for en fest, ikke bryllup/bursdagsfest. Jeg syns ikke det er dumt å ta festen når dere kommer hjem, men da bør dere jo ta den kort tid etter. Forstår godt at noen vil til utlandet for å gifte seg, ikke alle som vil ha et tradisjonelt bryllup med gamle tanter og onkler o.l. I tillegg er det også folk som har en familiesituasjon der det blir problematisk å samle alle osv. Så dere skal ikke dømme HI fordi hun velger det utradisjonelle bryllupet, kan være like romantisk det!!
kokosyklus Skrevet 19. mars 2010 #13 Skrevet 19. mars 2010 Jeg tenker at jeg ville valgt å ha festen i etterkant av vielsen da. Sørlig fordi man aldri vet hva som skjer 4-3 mnd frem i tid og hva om den turen av en eller annen grunn ikke blri noe av? Så har dere alt hatt festen men ikke er gift? Jeg ville valgt å ha bryllupsfesten etterpå. Synes dere sakl gjøre det på den måten som passer dere best. Vi giftet oss i vannkanten på et forblåst sted og hadde festen i et like lokale med masse folk og fest. Vi fikk SÅ MYE KRITIKK i forkant fordi man måtte gå langt til vielsen eller ta båt. Men vi sa at vi skulle ha vielsen der og forventet ikke at noen skulle komme til den. Folk kunne komme til middagen uten at det var noe problem for oss, men vielsen var vår og der skulle den være. HELDIGVIS blåste det fra land den dagen, sola skinte og folk dukket faktisk opp:) Angrer ikk eett sekund på at vi gjorde det på vår måte:) Lykke til!
Kamomille Skrevet 19. mars 2010 #14 Skrevet 19. mars 2010 Dt er bare dumt:) Arranger gjerne en helt uformell somerfest med gode venner. Men å gjøre det FORDI dere skal gifte dere eller FORDI du har bursdag 4 mnd senere er bare bare dumt. Vil dere har feste fordi du fyller år eller fordi dere har giftet dere, bør dere ha det rett etter at dere kommer hjem.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 19. mars 2010 #15 Skrevet 19. mars 2010 Når man kaller en fest "bryllupsfest" eller "bursdagsfest" så kommer folk bærende på gaver, å tro noe annet er for dumt. Jeg er skikkelig sær... Om jeg blir invitert i bryllupsfest så "forlanger" jeg faktisk at det har vært en vielse, enten samme dag eller i veldig nær fortid...(har heller ikke sansen for dette med å gifte seg "alene" på forskudd for så å skulle feire dagen senere da dette gir meg følelsen av at folk ønsker ikke ett bryllup, men gaver skal dem ha) Har det ikke vært vielse så er det heller ingen bryllupsfest er nå min mening.. Jeg synes det er teit å skulle feire "noe som helst" så lenge på forskudd jeg da, men om man ønsker ett hyggelig lag med familie og gode venner (og ingen gaver?) så ville nok jeg invitert til sommerfest og hatt en hyggelig fest og ferdig med det. Så kan dere gifte dere i "ro og fred" til høsten og la det være med det. OBS. bare min personlige mening.
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #16 Skrevet 19. mars 2010 Fint med mange synspunkter på dette. Går helt klart for sommerfest eller vennefest ja. Blir helt feil å kalle det for Bryllupsfest iallfall. Hadde selvsagt også vært bedre å ha en vennefest rett etterpå eller rett før. Det var bare det at vi tenkte sommer, sol og fint vær, enklere for folk å komme ifra. Men vi får gå i tankeboksen litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå