Gå til innhold

Blir dett for frekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten diskusjon med samboer.. Han mener at det blir for frekt, og at jeg ikke bør gjøre det.. Jeg vil gjerne.

Saken er at vi bor i ett byggefelt, og akkurat rundt her vi bor er det 4-5katter (Har katt selv og). 3 av kattene er hankatter som er ukastrerte. Det som skjer da, er at det er 3hannkatter som slåss, hyler og pisser stinkende tiss overalt. I tillegg så er det ofte at min kastrerte hannkatt kommer hjem forlsått og stinkende..

Så jeg ville da skrive ett lite skriv om oppfordring til kastrering av kattene nå som det er vår. Har planer om å skrive det saklig selvsagt og undertegne det. Er jo kun en oppfordring, ikke ett krav, men tror de fleste får det bedre da.. Og dem som ikke har katter selv, for de slipper jo å få elskovsyke katter i hagen som hyler, og stinkende kattepiss overalt.

Så, om du var katteeier, hadde du tatt dette seriøst, eller hadde det blitt full nabokrangel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt det seriøst. Synst det er veldig viktig å kastrere kattene, ellers blir det kattunger overalt som ingen kan ta seg av!

Og det kommer til å bli mindre slåssing ol.

Hadde gjort det hadde jeg vert deg. Ikke frekt i det hele tatt.

Hilsen katteeier :)

Skrevet

Nå har jeg kastrert katten min, men jeg hadde nok trukket stort på smilebåndet om et slikt brev hadde dumpet ned i posykassen min. Jeg hadde ledd litt og hadde ikke katten allerede vært kastrert så hadde jeg nok ikke gjort det på bakgrunn av et "opplysnings-brev" fra nabo`n :-D

Skrevet

Jeg er ikke katteeier, heller kattehater. Jeg ville sendt det ut.

Skrevet

Jeg hadde tatt det seriøst! Og hadde satt pris på initiativet! :-)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke blitt direkte sur, men en blanding av lattermild og irritert. Sansynligvis hadde jeg avbestilt en eventuelt planlagt kastrering bare for å ergre deg litt tilbake (ja, jeg vet det er barnslig ;-)).

Jeg synes også det er rart at folk ikke har motforestillinger mot kastrering. Tror dere ikke katter liker sex?

Skrevet

Nei anonym 21.23- katter har ikke sex for nytelsens skyld! Det er naturen som styrer det- ikke følelser:)

Jeg har katt selv som er kastrert, men syns det var helt grieit jeg! Kan da ikke bli sur for en slik oppfordring?!? Hvem liker vel eimen av kattetiss i solsteken og hylende katter om natten?

Skrevet

Skriv et saklig brev, det er ikke frekt.

Men pass på å skrive et med en t, feilstaving virker useriøst. Ett er et tall!

Skrevet

Jeg synes det er frekt.

Skrevet

Ble nesten litt flau nå.. .p Jeg kan stave, men det gikk litt kjapt i tastesvingene.. :P

Brevet blir selvsagt lest nøye, og rettet før jeg sender det.

HI

Skrevet

jeg hadde enten tenk "haha.. hun har lite å gå opp i"

eller "jaja, det er jo sant i grunn"

om det hadde gjort noe forskjell vet jeg ikke, da katten min er kastrert allerede. men tror jeg er for lat til at det er "tupp nok i ræva"

Skrevet

Skikkelige folk gjør det der av seg selv. Tror ikke du oppnår stort dessverre. Ta de heller inn og lever de til Dyrebeskyttelsen som løskatter, så fjerner de ballene dems og dere får fred :D

Skrevet

jeg synes du bør gjøre det! du får sikkert masse støtte fra andre naboer som også ikke har katt..

jeg har hatt katt før , men det var ei lita pia da.

men jeg hadde uansett tatt det seriøst!

Skrevet

Tror du ikke katter føleler nytelse? Det er klart de drives av naturen. Det gjør vi også. Nytelsen er drivkraften og det er godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...