Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ul neste uke, da er jeg 17 uker på vei.

Vil de kunne se om bebisen f,eks har downs og ryggmargsbrokk?

Og er sjansen stor for at vi vil kunne se kjønnet?

Er såå spent og lurer på hva vi kan forvente oss... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønn kan man som regel se greit ved uke 17, såfremt ikke navlesnor eller bein er i veien (sjeldent det er noe problem, men d hender)

Downs kan man bare se mellom uke 11 og 13, men ryggmargsbrokk kan man se senere også.

Spennende m UL, en helt fantastisk opplevelse- så GLED deg!! =)

Skrevet

Takk for svar!

Gleder meg MASSE!!!

Gleder meg til å se at alt står bra til! (forhåpentligvis da!) og så er det jo superspennende med kjønnet da!!

-Navnene er klare;)

Bør jeg kanskje ta med meg ei flaske cola i tilfelle den bare ligger stille?

(jeg har NULL peiling:P)

Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Kan være lurt å ha det med i veska ja, sånn i tilfelle rottefelle! Men ikke noe vits i å pøse på i forkant, for da kan babyen bli FOR aktiv, og da kan det bli vanskelig å få tatt alle mål osv.. Jeg er bare 13+3, så leeenge til ordinær UL her dessverre:p

Skrevet

Når man er 17 uker på vei, så skal man kunne se kjønnet om babyen ligger slik at den viser seg frem!

Ryggmargsbrokk skal man også kunne se. I tillegg ser man om babyen har alle indre organer intakt, at hjertet har kammerne det skal ha, at hjernen ser ok ut og om babyen tisser (nyrefunksjon).

Downs syndrom kan man ikke se på en så sen UL. Dette kan man best se med UL i ukene 11-13. Men man får som oftest ikke vite om babyen har kromosonfeil da heller. Man må få godkjent det om man skal få sjekket for slike ting i Norge!

Masse lykke til på UL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...