Gå til innhold

Alle dere som har hatt/har svangerskapsforgiftning :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får så mange det?

Når man leser her inne ser det ut som om det er ganske mange.

Røyker dere? Har dere røyket? Spiser dere mye drittmat? Eller drikker mye sukkerholdig, eller fullt med aspartam?

Jeg sier ikke at det er deres feil. Hadde selv en litt alvorlig svg.forg. Jeg bare lurer på om det er noe man spiser eller putter i seg?

Jeg røkte, og spiste ingenting...drakk kun pepsi max og smaktilsatt vann.Gikk ned 7kg i hele svangerskapet (spydde hele svangerskapet). Jeg hadde ikke en sunn graviditet. Hvordan var din graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi også lurte på dette siden svangerskapsforgiftning høres så veldig ut...forgiftning liksom...usj.

Da vi spurte forskjellige leger og jordmødre om det samme..hvorfor får man sv.skapsforgiftning er det noe jeg kunne gjort anderledes..er det noe jeg har gjort??

Da svarte de vi spurte :

Nei,det er ingenting du kunne gjort anderledes,spist anderledes eller noe og det kan skje hvem som helst..man har ingen garanti for sånt.

Min graviditet var helt fin frem til uke 32 ,da var det høyt bl.tr og ødem,før dette tidligere i sv.sk trente jeg,jeg røyker ikke og jobbet 100% ,var i fin form egentlig..hadde ingen av de vanlige plagene..joda var et par ting jeg ikke tålte lukta av men bortsett fra det hadde jeg et ganske passe sundt sv.skap

Skrevet

Røkte ikke, spiste normalt. Men hadde BL så fikk ikke trimmet noe. Tvilling sv.skap.

Fikk svangerskapsforgiftning i uke 36.

Skrevet

Fikk det veldig ille med nr en og allerede i 7. mnd.

Jeg spiste masse karbohydrater - ikke nødvendigvis godter bare så det er sagt, men levde i stor grad av brødmat og pasta. (Hadde en veldig dum jobb:( )

Men jeg hadde også en job som jeg var veldig aktiv i og hadde stor muskelmasse og beveget meg MYE.

men jeg gikk opp over 40 kg inkludert alt vannet som kom på de siste 2 mnd.

Jeg var veldig dårlig og det gikk nesten galt med oss begge to :(

Med nr 2 trente jeg, gikk på grethe roede kurs gjennom hele svangerskapet og la på meg under halvparten.

Jeg stresset også mye mindre fordi jeg studerte og ikke slet med delte vakter på jobb.

Da kom ikke symptomene før 4 dager før termin...

Alt gikk fint med nr 2 :)

For min del hadde nok kosten noe å si tror jeg....

Skrevet

Man vet ikke årsaken til svangerskapsforgiftning.

Men, tro det eller ei, røyking i svangerskapet er faktisk med på å minske risikoen.

Men nei, jeg røykte ikke, og jeg spiste ikke mye dritt.

Skrevet

det har ingenting med røyk/kosthold å gjøre, røyking er faktisk bevist dempende på symptomene (!)

klippet ut av forskning.no:

Røyking "går bra"

Innvirkningen av regelmessig røyking har også blitt kartlagt. Stor var forbauselsen da tallene for røykere viste førti til femti prosent redusert risiko for denne faktoren.

- Stoffer i sigarettene kan ha innvirkning på blodkarveggen, eller kan på en eller annen måte maskere symptomene på svangerskapsforgiftning. Fenomenet er kjent fra andre studier, men vi vet ikke hva dette skyldes, sier Magnussen.

Undersøkeløsen er publisert i British Medical Journal.

"BMJ":

problemet ligger i morkaken og dens evne til å utnytte/ta opp næring og sende videre til foster. uansett livsstil. men det skader vel ikke å holde seg sunn ;)

hilsen 2 ganger HELLP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...