Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Skal kjøpe rekkehus, det står mellom et i borettslag og et som er selveier. Tips og meninger mottas med stor takk:-)
Himmel og hav Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Forlemper vet jeg ikke om jeg kan bidra med ;-), men noen fordeler og ulemper kan jeg gi deg: Fordeler: - borettslaget har som regel ansvaret for å ordne alt av vedlikehold på fellesområder, brøyting, osv. Samt at en del av skader på boenhetene kan også dekkes av fellesskapets forsikringer. - rimeligere kabeltv og telefon- og strømabbonementer - mindre ansvar for dere som huseiere ulemper: - generalforsamlinger, dugnader og regler - noen andre bestemmer f. eks fargen på huset, og at i sommer må dere male. - borettslaget kan bestemme seg for å kaste dere ut om dere ikke oppfører dere slik som reglene i borettslaget tilsier ( mye styr først da..) - fellesgjeld Det var det jeg kom på i farta :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Hehe, har drukket litt vin, så da kom det et nytt ord i ordboken:-) Takk for fint svar:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå