Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Først vil jeg bare si at historien med den unge kvinnen som døde av svangerskapsforgiftning er bare helt ufattelig trist!! MEN, vil at alle dere som leser om dette i VG, Dagbladet osv, skal ha i tankene at dere får historien fra en side.. Jeg jobber selv i helsevesenet, og vet hvordan ting kan bli framstilt i media, og vi som helsepersonell har ingen som helst mulighet til å forsvare oss! Jeg vet også at det er mange ting som pårørende reagerer på, som faktisk er helt forsvarlig behandlig, men som for dem som ikke har kunnskaper om det, kan det virke helt sykt. Historiene er sjelden så svart-hvitt som det framstilles av pårørende i den kulørte ukepressen dessverre... Mine tanker går til enkemannen og sønnen til denne kvinnen:(
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Akkurat her velger jeg å tro på familien.. Selv om en sak alltid har to sider. Men når den ene parten allerede har lyvd og fremstår høyst uprofesjonelle da får de ikke så mye tiltro..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Så det å legge seg når man er på nattevakt når man har flere alvorlige tilstander på avdelingen er forsvarlig?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Jeg var forresten enig med HI... ikke det andre innlegget
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Det er faktisk ganske vanlig at overlegene har sovende nattevakt. På avdelingen jeg jobber har de til og med bakvakt hjemme, så akkurat det at legen lå og sov er ikke så veldig mye å skrike opp over syns jeg.. Trist historie uansett om det var sånn eller sånn!!
Mortilbarn Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 En lege skal ikke SOVE når man har vakt. Man skal være tilgjegelig for pasientene, i tilfelle akkurat slike tilfeller skjer. Det er faktisk en grunn til at det er ansatte der på natterstid. Når hun legger seg ned for å sove, og ikke våkner når hun får bekymringsmeldinger engang, men FORTSETTER med latskapen, ja da burde hun vært sparket.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Men burde ikke legen ha stått opp, når tilstanden til kvinnen var såpass alvorlig? Greit at man har sovende nattevakt. Men må man da ikke være tilstede når det er noe alvorlig på gang?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Det er vanlig at leger har sovenede vnattevakt jevt over, sykehus, legevakt osv. Men hvor var jordmor/sykepleier? De er jo våkne? skjønner ikke dette.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Til deg over her..Man legger seg da ikke å sover om man har alvorlig syke pasienter der som krever tilsyn. Man legger seg å sover om man ikke har noe å henge fingrene i.. Min stefar jobber som overlege på sykehuset så dette vet jeg..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 hva som har skjedd og ikke skjedd i dette tilfellet vet ikke jeg, var ikke tilstedet, sier bare det er vanlig. sykpleier/jordmors oppgave å kontakte lege når behovet oppstår.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #13 Skrevet 18. mars 2010 Nei, alt er nok ikke bare svart hvitt som HI påpeker, men når man legges inn med svangerskapsforgiftning, har såpass høyt blordtykk og er såpass dårlig, hun var så langt ut i svangerskapet at det ikke ville vært skadelig for barnet å komemut, men de lot henne likevel bare ligge der og være dårlig vitner det om en utrolig liten respekt for kvinneliv og gravides problemer. Å utføre et KS er ikke så innihæløvetes vanskelig at denne damen ikke kunne vært reddet! hadde det vært en mann som var lagt inn med en potensielt dødelig sykdom ville legen stått opp!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #14 Skrevet 18. mars 2010 og attpåtill lov familien tro at det var en mulig arvelig tilstand,slik at søsteren til dette drapsofferet fikk angst for at hun skulle rammes av det samme i tillegg... Det er for drøyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå