Gå til innhold

gi meg din rød-vin favoritt ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha andebryst,så trenger en rødvin til det.

er veldig lite kjent i denne jungelen,så håper dere har noen favoritter :-)

og / eller en god hvitvin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha..rød-vin, åssen måte er det å skrive på da....jøss asså....

mener jo seff rødvin :-)

Skrevet

Rødviner må være de australske Shiraz vinene. En med litt lilla på etiketten og er 2006 årgang er utrolig god. Jeg liker litt lette og fruktige rødviner da, og det passer jo godt til fugl.

Så er jeg veldig glad i tyske søte hvitviner, Riesling og de...mmm.... :-)

Skrevet

Flott:-)

jeg liker de også litt lette,da jeg får veldig fort halsbrann....

mmm...godt med vin ja :-)

Skrevet

Liker de fleste Chilenske. De er lette og milde.

Skrevet

Spør på polet. Fikk tips om en super god argentinsk vin en gang. Og en lang hyggelig leksjon fra polmannen om at argentinsk vin var mye god vin for pengene som ble litt "glemt" av de fleste.

Ellers er min favoritter lette spanske (marques, campo viejo (den dyre), los llanos e.l.) og chiantiviner (italiensk).

Skrevet

er inne å søker på apertif, men det er jo håpløst....kanskje søke rett på sidene til vinmonopolet....

og jeg synes at når det tipper 200 og oppover for en fl vin,så synes jeg det blir for dyrt, når det ikke er noe spsielt å feire lissom, er jo bare det at vi skal ha god mat og vin hjemme, uten barna.....

Skrevet

Når du vet hvilken rett vinen skal serveres til er det lurt å spørre de ansatte på polet. Si hvilket kjøtt, tilbehør og saus du skal ha, så finner de en vin som utfyller smakene i maten.

Min favoritt er Sir Phillip, men hva den passer til aner jeg ikke. Jeg liker den best på full fart ned i magen uten tilbehør, hehe;)

Skrevet

senorio de los llanos het den..

Skrevet

...og min hvitvinsfavoritt er musserende: Cava. Smaker som champagne, men mye billigere=)

Skrevet

En Pinot Noir passer utmerket til andebryst...Frankrike har mange gode.

Skrevet

rosemount

shiraz-cabernet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...