Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har vært litt støl i bekkenet siste ukene. Hadde bekkenløsning i forrige sv.skap så kjenner igjen følelsen i symfysen....Tirsdag var jeg hos jm. Der var også en student som skulle måle størrelsen på livmoren. Dette var kjempevondt da han trykket så hardt på skambenet pluss at jeg hadde så stort mål at både han og jm målte det flere ganger. Idag har jeg ikke vært så verst, men plutselig når jeg skulle reise meg fra en stol, så klarer jeg da omtrent ikke sette nedpå venstre fot uten at det gjør kjempevondt i symfysen! Så nå halter jeg noe voldsomt når jeg setter ned den foten. Å ha vekten på høyre går fint. Er dette vanlig bekkenløsning (det kjennes sånn ut) og vil dette vare frem til fødselen? :/
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Har det på samme måten. Legen og jm mente det var tidlig bekkenløsning. Klarer å holde det sånn tålig i sjakk med å være forsiktig og passe på hvordan jeg sitter/står/går osv. Sitter både foran og bak hos meg + stikkinger nedover rumpe og lår. Utrolig kjedelig å få det så tidllig:/ De aller fleste anbefaler at man kommer i behandling så fort som mulig..! Lykke til:)
Freia2 Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Gå til legen og få henvisning til fysiot. Det er kjempeviktig at du kommer til behandling fort! Jeg var veldig dårlig første svangerskap, men mye bedre i dette. Har funnet superflink fysioterapeut/manuell fysioterapeut og det hjelper mye. Pluss litt flaks:)
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2010 Ja, tenkte jeg skulle ringe jm for å få låne et bekkenbelte imorgen likevel, så da kan jeg høre hva hun sier. Kan jo være at jeg er bedre til da...? Optimist...
AneG Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Har det til tider på samme måten, pluss at det kjennes fra korsryggen, hele veien under og opp til skambeinet... Klarer heldigvis å holde det i sjakk ved å unngå aktiviteter jeg vet det blir vondt av..snakket med jm ang fysio, men de som hun viste av som er flink på bekkenløsning har opptil 6-8 mnd venteliste, så da dropper jeg det så lenge det ikke er verre enn dette.. nå kjenner jeg det bare såvidt når jeg går.. Får det mest om jeg går for mye/fort, eller om jeg sitter for "kjært" i sofaen..trener Zumba i gruppe og da løsner det liksom litt opp etterpå.. Og ja...det vil antageligvis ikke bli bedre, og det vil vare til fødselen og kanskje et par uker etterpå - men det varierer fra person til person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå