Gå til innhold

hodepine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så hodepine for tiden..trøtt slapp og alt er ett ork..flere som har det sånn?

Er forresten 13+5 idag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn. Er 12+1, og håper det går over snart. Trøttheten kan jeg leve med, men hodepinen tar knekken på meg!

Noen gode råd? Vil ikke gumle paracet heller da...

Skrevet

Hei Stellita :)

Går lang tid mellom hver gang jeg er her inn nå, men tror du kan trøste deg med at det er veldig normalt..

Jeg har vært plaget med dette tidligere i svangerskapet. Var skikkelig ille en periode så tårene spratt uansett hva jeg gjorde..

Masse vann og frisk luft hjalp meg..

Med sånn hodepine synes jeg ikke paracet hjalp så det tok jeg ikke i det hele tatt..

Håper du har hatt et fint svangerskap til nå og at det blir lettere fremover :)

Skrevet

Hadde veldig mye hodepine fra uke 12-13 fram til uke 17-18, og det hjalp ikke uansett hvor mye vann jeg drakk. Så var det ei som tipsa meg om koffein, dvs ta meg en slurk eller to med kaffe, eller et glass cola eller pepsi, og det hjalp meg veldig, veldig mye. Tar meg et par slurker av kaffekoppen til typen dersom hodepinen blir plagsom (Funker forresten med en kopp svart te også..), og da forsvinner den for resten av dagen! Føles littegrann bedre enn å ta paracet.

Lærte at hodepinen kommer av at blodvolumet vår øker når vi er gravide, og da blir det litt "kø" i blodårene i hodet. Koffein gjør at blodårene utvider seg, og dermed letter det på trykket. Trøsten er at hodepinen kan lette litt etterhvert, den er nesten borte nå i uke 20

(det er forresten ikke skadelig å innta litt koffein i svangerskapet i følge matportalen.no. Under 2 to kopper kaffe, 4 kopper svart te, eller 1 liter koffeinholdig brus er ok. Så et par slurker går nok fint :)

Skrevet

Har slitt en del med hodepine den siste uka- er i uke 19. Og jeg som aldri har hatt hodepine tidligere. Takk for tips om koffein, du over her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...