Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 babyen min har knallblå øyne.. han er 4 mnd.. hva er sjangsen for at de kan bli brune egentlig? det er ikke et snev av brunt i de?! Noen sier at det kan forandre seg, men jeg tror de blir blå. Hva tror dere? (mine er knallbrune og samboer sine er blå) :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Dersom du er bærer av blå øyne, så er det 50% sjans for at de forblir blå. Nå kan barns øyenfarge forandre seg til de er ca 1 år, men kjenner ikke til noen tilfeller der barn med knallblå øyne blir brune når de har passert 4 mnd.
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Min minste hadde blå øyne i mer enn 4 mnd, de er nå brune. skjedde før 6 mnd. Brunt er dominant, men det finnes unntak fra regelen. Tiden vil vise.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Ikke godt å si egentlig. Min ene gutt hadde veldig knallblå øyne til han var nesten 2,5 år, da skiftet de farge til grønnblå og se nå helt grønne ut når han er kledd i rødt, oransje osv. Men til brunt vil jeg tro dere hadde sett det til nå. Barn som får brune øyne får vel bare mørkere og mørkere blå til de går over til brunt, ikke lysere og mer kraftig blå...? Tror jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Vel, det stemmer ikke som en skriver over her at sjansen for at øynene blir blå er 50%. Som generell regel så er det 50% sjanse for at han får brune øyne, 37% sjanse for blå øyne og 13 % sjanse for grønne øyne. Om foreldrene har blå og brune øyne. Det er vanlig at øyenfargen skifter før de fyller 9 mnd. De kan godt bli brune enda.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Min datter har hatt knallblå det første året (Storesøsteren fikk sine mørkebrune øyner i løpet av dager etter at hun var født) Nå ser jeg imidlertid at de blir brunere for hver dag. Brune med blåskjer i seg er de nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå