Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Har sånn passe langt hår. Striper (bleking) håret 3-4 ganger i året. Håret mitt er blirr ganske tørt. Savner når håret mitt var blankt og lå pent. Nå må jeg bruke rettetang for å oppnå samme effekt, og det sliter jo enda mer på håret. Bruker alltid varmebeskytter ved føning og rettetang, og har hårkur i ca én gang i mnd. Er det en shampo/balsam som kan gi meg glatt og "tungt" hår?
Tommage♀♂ Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Er det snakk om hjemmebleking, eller frisør? Bruker du hette? Tar du bare etterveksten?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Hva med å bare stripe etterveksten da? Det gjør jeg, da slipper du at håret blir så slitt. Du unngår også at håret blir helbleket. Når det gjelder shampo har jeg ikke noe å anbefale, men bruk i alle fall en frisørshampo. Gå innom en frisørsalong og spør. Som regel har de egne produkter til slitt/bleket hår.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Kun frisør, og bruker 6 %. Tar stort sett etterveksten. Én gang i året striper de litt under også. Ellers blir det lyst oppå og ganske mørkt under. Så hadde vært kjekt om du vet om en shampo og balsam som gir glatt look. Prøvde en shampo fra Kerastase, men da fikk jeg mye antenner fordi håret ble så lett. Tror ikke balsamen funket så mye bedre.
Tommage♀♂ Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Nei da vet jeg ikke. Men jeg ville latt være å føne det en stund, og heller ikke bruke rettetang. Mitt hår er litt tørt det også. Jeg bruker å vaske det på kvelden, vente til det er helt tørt før jeg legger meg (slipper DEN pulesveien), så grer jeg det og glatter over med litt gele neste morgen. Da ser det ganske brukbart ut=)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Hehe pulesveis er ikke så fint nei Har fått litt fall i håret etter graviditetene, så hjelper ikke på pulseveisen det... Føner nesten aldri håret, så det er kun rettetangen som sliter på håret, men den sliter jo endel. Bruker den ikke daglig, men ofte nok. Uansett takk for hjelp Hvis andre har shampo/balsam-tips så hadde det vært fint HI
Frøkna80 Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har bleket håret både hos frisør, og hjemme på egen hånd med blekespray. Bruker også hårføner og rettetang så godt som hver dag. For min del er Redken Clear Moisture veldg bra for håret mitt, det blir mykt og glatt!
mammaLisa Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Hei! Er frisør selv, skjønner veldig godt problemet ditt! Kan anbefalre Redken Blonde Glam serien. Shampoen renser godt og gjør blondfargen klar og glansfull. Serien har også to kurer med kaldt eller vamt skjær. Ellers masken til Redken Real Control er super for å få litt tyngde i tillegg til proteiner. Den inneholder 50/50 med fuktighet og protein. Kanskje en glanskrem med litt tyngde i fuktig hår før du føhner? En veldig god i S-factor, husker ikke navnet nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå