JuniAnkerHansen Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Må ha noe å aktivisere meg selv med for å få tiden til å gå. Tenkte å sette igang å strikke litt. Noen forslag til enkle ting man kan strikke? Gjerne noe man kan få bruk for til babyen også )
mamma og my Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Ta deg en tur innom garnstudio.no, så får du nok masse ideer! Boka myk start har også mye fint, som er relativt enkelt å få til. Det finnes en del enkle mønstre på jakker og strikkebukser, og hvis du går for de oppskriftene med litt tykkere garn, så går det ganske fort. Tepper er jo også ofte enkle mønster på, men det tar litt tid, da...
Fifrildi Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Jeg støtter innkjøp av myk start boken! Det på garnstudio.no er ofte litt for vanskelig for meg. Jeg kan ikke strikke noe særlig, men strikker nå både en nyfødtjakke og et mykt, mykt teppe fra myk start. Det er også en liten strikkeskole i boken som er fint for strikkenoviser. Teppet strikker jeg mens jeg ser på tv og har kommet 1/4 på vei etter to dager!
floweria Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 kjørepose! tenker det kan være litt praktisk også var det relativt greit å strikke Jeg synes det er lettere å se i butikken i de heftene de har der, mye nyere synes jeg enn på garnstudio...(men sikkert bare jeg som er dårlig på å lete..) Der står det ofte vanskelighetsgrad også, i tillegg til at man kan spørre de som jobber der!
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 19. mars 2010 #5 Skrevet 19. mars 2010 Monsterbukse til barn:) søk på den på google så finne du oppskriften:)
:) ! Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Denne dressen var garnstudio har jeg nettopp strikket! Den er ikke vanskelig, enkel oppskrift. nydelig dress Synes jeg da! http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=4〈=no
meg83 Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Jeg holder på med en kjørepose fra Myk Start-boka Har også laget lue og sånn skjerf der den ene enden stikkes inni den andre
JuniAnkerHansen Skrevet 20. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2010 Takk for flotte tips! Men hvor får jeg kjøpt den myk start-boka?
Fifrildi Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Jeg kjøpte min på Norli, ellers har jeg sett den på nettbokhandlene også. Hun som har skrevet boken har også en fin nettside forresten: http://mykstart.blogspot.com/
octoberdream Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Jeg anbefaler nettsiden pickles.no Der har de masse fint, tror de fleste oppskriftene er ganske enkle, og de er godt forklart:)
BlueDome Skrevet 28. mars 2010 #11 Skrevet 28. mars 2010 Gå inn på DROPS, GARNSTUDIO og PICKLES - mye fine oppskrifter, en del til nybegynnere også. Det ene lappeteppet på DROPS er genialt og lettvint!!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 28. mars 2010 #12 Skrevet 28. mars 2010 babyteppe,lue, votter, sokker, bukse, jakke... har strikket en del fra nøstebarn sin oppskrift-bok, veldig fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå