Gå til innhold

Lurer på en ting ang stueplanter:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at de trenger lys,betyr det sollys,eller holder det med lamper som vi har inne?

Isåfall hvilke blomster trenger lite dagslys for å overleve?Har en sjenk som ikke akkurat blir badet i sollys,men vil gjerne ha noen grønne planer oppå den:-)De som er der nå ser ut til å mistrives:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok best med sollys. Jeg har egentlig en utrolig fin bok som heter "stueplanter", men jeg har lånt den bort nå. Elles kunne jeg ha tipset deg om noen planter/blomster. I den står det også hvilke som tåler litt mer mørke osv.

Men går kanskje an å google stueplanter + lite lys?

Skrevet

Takker:-)

Skrevet

Hei.

Alle planter må ha dagslys.Og det hjelper ikke med vanlige lyspærer,da må du ha spesial lyspærer/blomsterlys.

Det du kan tenke på når du skal kjøpe planter som får lite tilgang til dagslys er at jo tykkere blader de har jo bedre.Men du må da også tenke på at du reduserer vannmengden betraklelig:) Du må også passe på at du ikke gjødsler de noe særligt.

Planter trenger gjødsel de mnd vi ikke tar tran ;)

Når du skal vanne (ca2-4 uker mellom hver vanning på de under)Så ta planten å sett den i vasken noen timer,eller natten over så vet du at den har tatt opp det den trenger.

Så jeg ville nok gått for Hoya,Ceropegia,Zamiaculcas,div.sukulenter.

Ta gjerne kontakt med en interflora butikk så hjelper de deg så gjerne:)

Hilsen Blomsterdekoratør :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...