Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Alt startet da jeg ble gravid. Da gikk hun å sa at jeg måtte huske på at det er like mye hennes baby som min. Dette sa hun ikke som spøk men var helt alvorlig. Så har det bare ballet på seg mer og mer. Hun gidder ikke å ta av seg skoa hver gang jeg vasker, men ellers gjør hun det. Hun mater jenta vår på 1 år med smultringer, sjokolade og brus. Hun sier til jenta mi mens jeg er der at jeg er slem og et troll. Derfor får hun heller ikke lov å passe henne alene. I går snakket mannen med henne i telefonen og sa at vi skal feire bursdagen til jenta vår med hans familie i påsken. Men min familie skal feire det på den dagen hun har bursdag som da er en søndag. Dette av praktiske årsaker pga da får gudfaren/onkelen hennes blitt med. (syns det er litt viktig) Da klikka henne i vinkel og fikk pustevansker og skreik til mannen min. Etterpå fikk vi meldinger om at hun syns synd på mannen min som er gift med meg. "stakkars deg sønnen min, jeg vet det er xxxx som har bestemt dette" " stakkars deg som er gift med henne". Så nå har jeg bestemt meg for å kutte ut dette kreket. Jeg har aldri gjort noe mot henne. Jeg har virkelig prøvd å overse alt dette pga jeg vil jenta vår skal ha mye kontakt med farmoren sin men nå er det virkelig nok. åååh, hvorfor kunne ikke jeg få en svigermor jeg kan møte alene med jenta mi og bake, gå på café, osv.
*Lykkelig_mamma* Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Uff, føler med deg... Har en vanskelig svigermor jeg også, selv om din svigermor tar kaka! Herregud, går det an å være så egoistisk og full i f...n!!Er hun ikke klar over at hun faktisk ikke har noen rettigheter når det kommer til barnet deres, selvom hun er farmor? Hun har egentlig ikke rett på en dritt, verken samvær eller noe annet, og graver sin egen grav med disse utskjellingene.. Kutt henne ut ja, og la BF ta seg av besøk slik at jenta deres får sett farmoren sin inneimellom, selvom det er kjipt når du vet hvilke "heks" hun er... Du skal se det at når jenta di blir eldre, og hvis farmoren forsatt slenger dritt om mammaen hennes, vil hun nok automatisk trekke seg unna og ikke vil besøke farmor... Tror det er et slags beskytterinstikt barn har.. Husker det selv fra når jeg var liten at jeg ble fryktelig lei meg og såret hvis noen sa noe dumt om mine noen i familien min, da spesielt hvis det var om de aller nærmeste... Så tror ikke at hun vil bli påvirket av snakket til farmoren sin noe særlig;-) MEN det gjør ikke det ålreit selvom! Åhh, kjenner jeg blir irritert her jeg sitter, det er så ufattelig mye stygge ting som skjer hele tiden, jeg beundrer deg for å forsatt være gift med din mann under slike omstendigheter:) hvis det hadde gått så langt her i gården, vet jeg ikke om jeg hadde maktet presset.. Men hvis din mann støtter deg og viser at du er den som betyr noe, hjelper vel det noe.. Lykke til videre! Håper alt ordner seg på en eller annen måte, er ufattelig slitsomt å ha en slik konflikt innad i familien:( Stor klem fra meg:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2010 ja, han sa det at han aldri kommer til å tilgi henne for alt hun sa og han ba henne trekke det tilbake men det ville hun IKKE nei. Hun får meg til å føle meg som en dårlig mor for jenta mi hver eneste gang vi har truffet henne. Men nå slipper jeg det noe mer. heldigvis. Syns det er leit at det blir sånn men det er som du sier, hun graver sin egen grav når hun gjør sånt.
*Lykkelig_mamma* Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Det er hennes tap! Hun er den som kommer til å sitter med skjegget i postkassen tilslutt! Håper hun opplever en eller annen fryktelig hendelse før eller siden, som kanskje forandrer hennes synspunkt på livet.. Har opplevd det med "onskapsfulle" mennesker før, at de får all dritten tilbake til seg på et senere tidspunkt..karma kalles vel det... Nei, uff..nå var jeg vel litt krass her.. jeg forstår bare så godt dilemmaet ditt! Det blir så altoppslukende..
....mammatilto... :))) Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Du har min fulle støtte og jeg skjønner jeg såååååååå godt. Jeg hadde kutta henne ut på dagen om dette hadde skjedd meg. Dvs jeg har kutta ut min svigermor,og mannen min har heller ikke omgang med moren sine mere. Hun slengte dritt om meg til alle og sendte t.o.m brev til foreldrene mine om hvor ekkel og forferdelig jeg svigerdatter ho hadde fått seg, og at jeg ikke var bra får sønnen hennes osv....Året etter så sendte hun julekort til foreldrene mine. Snakk om og være kort i hode. Et sikkelig krek... Så la mannen din ta seg av besøkene med dattera deres, selv om det kansje er vanskelig da svigermoren din stapper alt mulig rart i dattera deres, men dere må inngå en avtale som dere MÅ følge og ikke la henne overkjøre sønnen helt når han er på besøk. Blokker ho og steng henne ute,det hadde jeg gjort, men husk ho kommer garantert til og bruke dattera deres som unnskyldning for og komme på besøk. Typisk en gaaaal psykopat. Lykketil det trenger du;))
rudolfine Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Uff, dette er ikke noe bra for deg! Kutt henne ut, det er nok det eneste som nytter. Jeg er superherlig med min svigermor!!! Men, bytter gjerne bort mora mi Ho er ganske slik som du beskriver din svigermor, på mange måter. Nå har jeg minst mulig om gang med ho, og det gjør bare godt. Ho snakker om at ho vil nå så gjerne se barnebarna, men når vi er på besøk, så er det visst mye viktigere å vase kjøkkengulv, tørke støv osv enn å bry seg om og være med barna. Vi er gjerne hos ho en gang i året, ho kaommer kanksje hit 2-3-4 ganger. Vi bor såpass langt unna hverandre at vi/ho må overnatte.. Men ho kan gjerne skryte til sine venninner om barnebarna sine, at de er så flotte, osv, men bryr seg ikke! Jeg har så og si gitt opp dama, kjenner det er det beste for meg og min familie. Sånne folk må bare holdes så godt som mulig på avstand1 Lykke til med din svigermor! Ikke la noen personer suge energien ut av deg. Du har min fulle sympati.
Gjest irismor Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Fytti katta for ei kjerring. Gjør det som er best for deg, mannen og deres datter. Men gjør det i samråd med din mann. Jeg og søta har tilbragt halve dagen med min svigermor og hatt en strålende dag. Synd at ikke alle har det slik. Men for å snu det litt så er jeg glad for at jeg ikke har noen brødre (kun ei søster). For jeg tror muttern kunne ha vært prototypen fra svigerhelvete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå