Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd modningsakupunktur her? Hva er deres erfaring? Vil gjerne ha svar fra flergangsfødende. Jeg venter nr 3 nå, og går og kjenner etter symptomer på at noe skal skje hele tida. Er i uke 39 + 3 i dag, men er såååå klar for å føde. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips til deg. Hadde termin på lør. Prøvde modningsakupunktur og bringebærkapsler med 1mann, gikk over da også....

Skrevet

Jeg tok modningsakupunktur forrige gang (førstegangsfødende), begynte vel med det i uke 37 tror jeg det var. Jeg gikk 12 dager over tiden. Da de skulle sette meg i gang, ble de overaska over hvor moden jeg var, så det var bare å ta vannet der og da.

Selve nålene du får er ikke vonde, så jeg kommer til å ta modnigsnåler denne gangen også. Det skader jo ikke, tenker jeg :)

Skrevet

Jeg tok første (og eneste) behandling med modningsakupunktur uke 38. Merket ubehag og murringer allerede mens jeg lå på benken. Dette fortsatte utover kvelden, med kynnere og nedpress. Kl 02.15 gikk vannet, og da begynte rier som var skikkelig vonde. Dro til sykehuset, var der i 04-tiden. Kl 08.16 var lillegull ute, 14 dager før termin.

Så jeg kan absolutt anbefale modningsakupunktur.:)

Skrevet

Åh, liker sånne solskinnshistorier Eva..

Skal begynne modningsakupunktur 2 uker før temin pga mye overtid forrige gang, så håper det funker som bare det!

Trenger ikke nødvendigvis føde 3 uker før tida, håper bare jeg slipper 17 dager over...

Skrevet

Mente at jeg skulle begynne 3 uker før termin.. Ser jeg traff 2 tallet istede:o)

Skrevet

Skjønner at det ikke er så effektivt som jeg hadde håpet. Jeg fikk det med andremann i tillegg til gelekur for å sette i gang, og det funket no vakent. Men denne gangen har jeg hatt tre behandlinger uten noen antydning til noe som helst. Har prøvd lakserolje også, men det funker heller ikke. Jeg vil bare ha ut ungen! Er så mektig lei. Men det er jo tydelig at den ikke kommer før hu bestemmer seg...

Skrevet

Har fått beskjed om at modninsakupunktur IKKE er for å komme i fødsel tidligere men for å få en effektiv og grei fødsel....er dette feil da??

Skrevet

Ja, det har jeg hørt også :)

Og jeg tror på det siden det var jordmora mi som sa det ;)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en kur en uke før termin og en dagen før termin med min nr.2. Ble satt igang 13 dager over tiden. Så det funket vel ikke så godt på meg. Jeg ble også strippet begge gangene før akupunkturen. Kjente murring i ryggen den andre gangen jeg var der, både mens jeg holdt på og litt utover dagen. Da trodde jeg det skulle starte, men den gang ei. Men prøver det gjerne en gang til. Er jo ikke vondt. Verre med stripping.Det var ganske ille! Men alt for å sette i gang når vi er lei, eller?

Lykketil! Jeg har enda 16 uker igjen!

Skrevet

hei hei!

Fikk modningsakupunktur to dager før jeg var 37 uker på vei med andremann, og fødte akkurat tre uker før termin.. ( vet ikke om fullmåne og sex også kunne ha en innvirkende faktor her) Jeg rakk jo kun den ene gangen sist....

Men denne gangen begynte jeg forsiktig med akupunktur 36 uker på vei, og har hatt tre behandlinger nå tror jeg... Skal ha neste på torsdag og er da 38+3, men jeg håper ikke jeg rekker den timen;)) Det føles veldig klart nå! og legen trodde ikke det var noen vits å sette opp flere kontrolltimer heller...

Akupunktur under fødsel er absolutt å anbefale iallefall:))

Skrevet

hvem er det dere får modningsakupunktur av???

Skrevet

Jeg skal få det på sykehuset av en jordmor der på grunnlag av min forrige fødsel.

Men mange tar det privat og betaler selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...