Gå til innhold

Paracet mot bekken-vondt ??! (skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 36 og har bekkenløsning..har vært veeeeeldig sparsom med å ta paracet gjennom hele svangerskapet...i dag har jeg så vondt i hele ryggen/bekkenet/hofter og nedover beina..har bare lyst å skrike..hjelper ikke å ligge å slappe av heller, da jeg aldri finner noe god hvilestilling.. lurer på om noen har noen gode råd, og kan/burde jeg ta en paracet mot smertene, i håp om å få slappet litt av?! er så redd jeg ikke har nok vondt liksom for å ta en paracet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har nok vondt nok til å ta en paracet eller to, det er ikke farlig.. verre for babyen at du har vondt. det stresser bare babyen mer..

sliter en del med bekkenløsning selv men tror ikke paracet er rette veien å gå.. Det ville nok ikke hjelpe på meg i allefall. Kan jo hende det hjelper på deg. Det er ikke farlig å prøve. Jeg har hatt en del tannverk i svangerskapet pga ble gravid før jeg skulle fikse en tann. Har tatt noen paracet opp igjennom svangerskapet og legen har sagt det er helt trygt.

men mot bekkenløsning? nei, hør heller med legen om det er noe annet du kan få som hjelper, evnt behandling.

Skrevet

Hei

Jeg ble satt i gang dagen før termin pga ekstreme bekkensmerter. På alle kontrollene på riksen har både jordmor og lege sagt at jeg kunne ta paracet for å få slappet av og sovet litt innimellom. JEg var som deg veldig tilbakeholden med å ta paracet. Men til slutt må man bare...

Fikk også et råd om varm rispose til å legge der det gjør vondt. Ta et kjøkkenhåndkle og sy det sammen og hell en hel 2.kg pose med ris inni, og sy igjen. sett et glass med vann + risposen i microen og varm den på full effekt noen minutter. Den skal være skikkelig varm! Fikk prøve det på sykehuset under fødselen og det lindrer godt!

Skrevet

De risposene skal jeg jammen prøve!

Jeg har også bekkenløsningsmerter og har ryggplager i tillegg. Jeg har tatt paracet noen netter for å greie å sove. Har ikke sjangs til å sovne med de smertene..... Heldigvis ikke like ille hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...