1,2 også 3 Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Terminen min ble flyttet 14 dager da jeg var på ul. Hvis denne terminen er riktig, har jeg greid det kunststykket å teste positivt dagen etter befruktning..... Jeg har hatt 2 styrtfødsler ( på under 1 time) og skal bli satt igang denne gangen. Hva gjør jeg for å få sykehuset til å bli enig med meg? Jeg har bestilt privat ul på mandag for å få en "second opinion", tror dere de vil ta hensyn til dette? Jeg er 100% sikker på befruktning pga. SA måneden før, og EL tester. Hvis de ikke flytter terminen igjen, så må jeg vel sende mannen min på "jordfar kurs"....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 hei terminen min ble også flyttet 10 dager da jeg var på ul. så om den terminen er riktig har jeg klart det samme kunststykke som det. itillegg har de sædcellene måtte levd utrolig lenge. Sykehuset her ville ikke høre på meg ang at jeg er 100% sikker på at mens terminen er riktig. men eg har sakt til de at jeg går ikke men enn 1 uke over den terminen de har gidd meg om eg så må sette igang fødselen selv.. har desverre ingen råd til deg.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Om du får en annen termin på privat UL vil de nok ikke ta hensyn til denne nei, jeg har forstått det slik at det er den du får på ordinær UL som er "absolutt" termin. Har de sagt noe om når de har tenkt å sette igang fødselen din da? Kanskje du kan påvirke de litt i forhold til den datoen?
1,2 også 3 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2010 De vil sette meg igang en uke før termin.... Dvs en uke etter min egen termin, og siden nr 1 og 2 kom før termin, så forventer jeg ikke å gå helt ut. Grunnlaget for igangsetting er rett og slett for jeg har angst for at fødselen skal starte, og jeg er hjemme alene. Jeg kommer aldri til å rekke å komme meg til sykehuset. Med denne terminen er jeg like langt, og ganske nærme panikk når jeg tenker på det............
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Hei Snakk med legen din. Kanskje de sender deg på ny UL, for egen secound opinion, når du er såpass sikker på når du ble gravid. Og teste positivt så tett opp til befruktning skal litt til. Gjør et poeng utav det!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Enig med Schuppa og Linemor+junibaby. Det hjelper fint lite med en dato som er etter din egen termin
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 ble flyttet 12 dager.. menstermin er 9.april og UL termin er 21.april
Cassiopeia <3 Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Jeg opplevde at min gynekolog satte meg en uke + tilbake etter en meget rask screening. Følte selv at det gikk litt vel fort i svingene og dro til jordmødre som er utdannet innen UL og som driver privat. Disse kunne da fortelle meg at de fleste gynekologer er selvlærte når det kommer til å ta UL. Man skal kontrollmåle 3 ganger alle målene som skal tas (hode, lårben og mage) og jeg ble da beroliget med at babyen var akkurat så stor den skulle være i forhold til min mens termin. Gleder meg til å høre hva gynekologen sier når jeg kommer dit igjen Lykke til
Knotten2 Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Med min førstemann var det 2 uker mellom menstermin og ul termin. UL terminen betydde at jeg hadde blitt gravid et par dager ETTER at jeg hadde testet positivt. Dette tok jeg opp gang på gang, uten at noen tok meg alvorlig. Jeg var jo også førstegangs, og turte nok ikke gå på så hardt som jeg burde gjort. Babyen min lot vente på seg, og når han endelig kom - 9 dager etter UL terminen holdt det på å gå galt fordi han var så svak. De kunne da konstantere at han var "alvorlig på overtid". DA var plutselig alle enige med meg og min mens termin, men det var jo liksom litt for sent..... Det gikk kjempefint med gutten min, og han er idag er sunn og frisk 4-åring, men det er viktig å stå på - ikke gi deg! Sørg for at din mening kommer inn i journalen din. Lykke til:-)
MC81 Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Det er ikke så lett å forklare det der. I forrge svangerskap ble jeg satt tilbake 7 dager i forhold til mens termin! Men slik jeg har forstått det så har dette med genetikk og gjøre. Noen trenger noen dager mer enn andre for at forsteret skal være klart til å komme ut. Det vil si at når man har ordinær UL så regner de ut hvor stor veksten av forsteret er og hvor lang tid det trenger for å bli ferdig! Noen av oss går nok derfor 39 uker mens andre går 41, snodig men sånn er det!
Ruttetutt ヅ Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Terminen min ble flyttet fire dager frem. På de andre to barna mine ble terminen flyttet to dager frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå