Celeste85 Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 I dag tidlig ved 7 tiden våkna jeg av at det var vanskelig for å puste. Måtte hive etterpusten med jevne mellomrom og det virka ikke som om kroppen fikk nok oksygen. Når det nærma seg 10 ringte jeg til legen og fikk komme med en gang siden det ikke hadde gått over. Tok blodprøve,crp,blodtrykk og puls. Pluss at de lytta på lungene. Kunne ikke finne noe galt... Skjønner ingenting. Er 31 uker på vei i dag. Kan det være at frøkna har snudd seg slik at hun presser på lungene mine? Det har ikke gått over og jeg klarer nesten ikke snakke uten at jeg må dra etter pusten for hver setning. Håper noen har opplevd noe lignende og kan forklare meg hva det kan være. Har gått litt opp og ned i dag, men stort sett er det vanskelig for å puste. Er nesten som å puste når det er høy luftfuktighet... Håper virkelig det går over snart. Må si jeg er litt bekymret...
pip pip Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Slet med mya av det samme. Føltes som om kroppen ikke fikk oksygen og ble andpusten for ingenting. Fikk etter en stund påvist lavt jernlager og det gir symptomer som åndenød. Samme med lav blodprosent. Etter at jeg begynte på jerntabletter (aminojern) har det blitt mye bedre. Nesten helt borte. Veldig deilig, følte meg nesten som en KOLS pasient til tider hehe Jeg ville ha fått legen din til å se på jernlageret ditt. Lykke til
Celeste85 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for svar! Setter jeg stor pris på. Blodprosenten min i dag var bra, og jeg går på jerntabletter. Er det som er så rart :S Nå har jeg vært fin i ca en time så jeg håper det har gitt seg. Det er forferdelig kjedelig å ha det slik. Svimmel blir jeg også selv om jeg prøver å ikke hyperventilere..
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Samme som skjer med meg av og til....må hive etter pusten og føler alikevel at jeg ikke får nok luft.Det er ubehagelig.Jeg har gått ut ifra at babyen presser alt oppover slik at vi får dårligere lungekapasitet eller at hun trykker på en av hovedpulsårene i magen...tenke høre med JM neste gang jeg skal dit...
Celeste85 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2010 Skal snakke med jm jeg også.. Er heldigvis bra i dag!
opsi fødeklar Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Jeg er i uke 34 og merker jeg er rar i pusten innimellom. Akkurat som om all puten går ut og ikkeno inn. Men det gjør jo selvfølgelig det. Men det er veldig ubehagelig og opptrer som regel når jeg sitter eller ligger, så jeg velger å tro at det er babyen som presser såpass oppover. Det begynner vel å letne snart håper jeg.
tingeling81 Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Har det sånn eg og innimellom. Skikkeleg ubehageleg. Føler meg skikkeleg anpusten. Og må hive etter pusten om eg skal seie lange setningar... og ete og snakke samtidig er jo nesten heilt umulig... Er 31 veker i dag eg og :-)
1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Join the club hehe:p Ei vennine av meg fortalte at siden jeg bærer magen så høyt som jeg gjør så var d veldig vanlig med pusteproblemer, vet ikke om dette da er fleip eller fakta men... er nå 33+3
Tessa-81 Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Det kan og være tegn på svangerskapsforgiftning. Blir du dårligere, må du kontakte lege, jordmor eller klinikken igjen. Slike prøver kan plutselig endre seg brått og ikke alltid oppdages på første prøve. Lykke til! Er jo og ofte barnet som presser mellomgulvet opp og gir mindre plass for lungene å utvide seg.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 20. mars 2010 #10 Skrevet 20. mars 2010 Periodevis har jeg også problem med å puste..... Men har funnet et triks som letter litt på trykket. Stå på alle fire. Vet at det ikke alltid er praktisk mulig, men jeg får det til de utroligste steder. Legen sa til meg at det var babyen som pressa oppover som gjorde at jeg slet med å puste. Men fikk beskjed om å ta kontakt dersom det ikke gikk over innen rimelig kort tid. Så jeg ville nok kontakta lege om det varte utover 30 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå