Gå til innhold

Da er vi tilbake fra sykehuset søf....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig skuffa på den legen vi fikk på overtidskontrollen....for det første tok hun inn ei annen ei før meg pga samme navn så vi ventet over en time på vår tur og det hadde hun oppdaget men lot oss vente.Beklager sa hun...ja ja rett hadde vært å sende henne ut igjenn å be henne vente på sin time....innen vi kom inn så nermet kl seg tre så da hadde hun det vel travelt med å bli fredig å komme seg hjem...hun så ikke på hva min jm hadde skrevet en gang og ikke hørte hun på hva vi sa,vi kom ikke til ordet,hun sa bare at det var veldig myyyye forstervann og at han hadde det fint,dere får komme tilbaeke om 5,6,7 dager...TAKK!!!! fy å skuffa å lei meg....føler hele denne turen var bortkastet,hun kjente på meg å sa livmoten lå høyt opp og ville ikke kjenne mere på meg for hun kjente forstevannsekken så da kunne den sprekke...herregud bare sprekk den da!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åherreguder, jeg trodde ikke jeg skulle få se deg tilbake så fort. Men hun kjente fostervannsposen? DA ville jeg bare hatt sex, gått i trapper og kanskje løftet noe tungt. Er det noe du kan komme på som utløser kynnere for deg?

Skrevet

Sniker litt fra 2 tri...dra tilbake, ta med papirene fra jordmor og sitt der til noen hører etter! den legen der hørtes jo ikke noe trivelig ut!!

Skrevet

Hei Ate, jeg har ikke vært noe særlig aktiv her inne, men har lest innleggene dine og føler virkelig med deg. Nå er det sån at jeg er selv 16 dager på overtid og vet hvordan dette er. Jeg skal til kontroll i morgen, men har fått vite at de ikke setter meg i gang da heller, om det viser seg at det er nok fostervann og at ungen har det bra, må jeg vente til mandag for enda en kontroll, da er det tre uker over termin. Med fare for å virke hoven, for det er det ikke ment som, men den eneste måten å komme seg gjennom dette på er å innse at ungen kommer, men ikke når det passer for oss. Det er uansett ikke lenge igjen nå! Nå må vi bruke energien vår positivt, ikke sløse den bort på fortvilelse. Ta et fotbad og legg en ansiktsmaske, stell pent med deg selv , og ikke minst, prøv å tenke positivt. Jeg leker jeg er tålmodig, og etter en stund så funker det

Skrevet

Jo takk gytha ogg,men alt er prøvd her nå i 4uker så.....

Skrevet

FrkGrønn:-Jo takk det har jeg prøvd nå i 4uker med rier på og av men som ikke tar seg opp detsverre,jeg har to små unger som gjerne vil ha en bit av mamma å hvet ikke hvordan det er med deg men....jeg har gått hjemme siden uke13 pga bekkenløsning så dette er et laaaaangt svangerskap....men må si at det er jo helt uhørt å la deg gå 3uker over tiden da....herregud... Uansett lykke til videre!!!!

Skrevet

Ja, men NOE har det jo hjulpet om hun kunne kjenne fosterhinna:) Det har de vel ikek kunnet på kontroller før? (de har kanskje ikke kjent etter?) Når de kunne det på¨meg fikk jeg hvertfall inntrykk av at ingen går sånn lenge, så en uke til er vel ikke sannsynlig.

Skrevet

Har du prøvd rulling av brystvortene? det satt i gang fødselen for flere av mine venninner. Fikk rådet av jordmor:) Rull brystvortene mellom pekefinger og tommel i 1 time i slengen. Ha en pause på 20 min og sett i gang igjen. Gjentas til du ikke orker mer. Livmora setter da igang:)

Skrevet

Samboeren din må hjelpe deg litt:) For man orker ikke 1 time sjøl.

Skrevet

Ang rulling av brystvortene har jeg lest at manIKKE skal gjøre det lenge om gangen, fordi babyen kan bli stresset av det!

Og så, Ate:

Jeg vet ikke helt hvor mange dager du er over. men jeg vil bare minne deg om det som jeg selv måtte skrive ned og ta med til KK for å bli satt igang. Jeg skrev det ned og med èn gang jeg kom inntil legen ba jeg henne lese dette FØR vi snakket sammen. (Jeg ville unngå å bli avfeiet av en "ungen-har-det-bra-da-sees-vi-om-en-uke-lege").

Vis til kapittel 29 legeforeningen/norsk gynekologisk forening, induksjon av fødsel: "Induksjon bør foretaes når fordelene FOR MOR eller barn er større enn risikoen ved å fortsette svangerskapet." Jeg skrev under dette: "Det er altså ikke bare barnets beste som skal vurderes, men også mors beste. Det beste for meg slik situasjonen min er nå, er helt klart at svangerskapet avsluttes."

Og så henviste jeg til at i kapittel 29 står det også "Andre medisinske/sosiale indikasjoner". Har du gode sosiale grunner, skal dette altså taes hensyn til.

Og -dersom du er kommet til dag 294- kan du henvise til kapittel 27: "Ved ca dag 294 gjøres en overtidsvurdering. Hvis cervix er moden, kan kvinnen tilbys induksjon av fødsel."

Men altså: Jeg ble satt i gang og det ble styrtfødsel. Ikke noe å trakte etter. Det vil alltid være en avveing mellom hva som er bra for deg, bra for barnet, risiko for barnet ved å vente, risiko for styrtfødsel eller ekstra langvaring fødsel ved igangsssetting.

Jeg ønsker deg lykke til i allefall!!

Klem fra fremtidoghåp!

Skrevet

Har snakka med både jm og lege om det med å rulle brystvorter og de sier det er helt ufarlig. Ble litt nervøs siden du sa det kunne stresse babyen. Har 3 venninner som gjorde dette i forkant av fødselen og de kontaktet jm på føden før de gjorde noe, og de ble anbefalt 1 time i strekk med minst 20 min pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...