Gå til innhold

ARGGGG... REHABmennesker se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har gått på rehabpenger under svangerskapet og fått den engangstønaden på trettifemtusen. Får man da beholde de rehabpengene resten av "permisjonen" ??

Jeg skjønner ikke dette.. all stønad skal være på lik linje med inntekt. Hvorfor får de med rehabpenger da beholde samme sum og i tillegg få engangstønaden... ??

Jeg da, som ikke har jobbet fast før jeg ble gravid får jo ikke noen slags engangstønad men heller ikke en permisjon på 9000 i mnd.

faktisk så synes jeg dette er veldig uretteferdig.

Hun som jeg snakker om går i behandling hos en psykiatrisksykepleier 1 gang hver 14.dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på rehab.penger og får ikke engangsstønad (søkte, men fikk avslag). Jeg får foreldrepenger av rehab.pengene

Skrevet

Jøssenavn, nei kan ikke forstå dette! hvorfor hun skal få engangstønad OG rehabpenger!

De må jo behandle ALLE likt.. synes det er ganske så surt å få inn en permisjon på 3000 hver mnd uten tilgang til engangstønad mens hun sitter der med både og, pluss 6000 ekstra i mnd.

Noen andre som vet noe?

HI

Skrevet

og foressten.. hun er ikke alene om ansvaret for barnet. bor sammen med barnefar.

Skrevet

jeg får begge deler:)

Skrevet

Jeg fikk og begge deler.

Skrevet

Jaha ? Vel, jeg har en veldig dårlig permisjon.. rundt 4000 mnd. Fikk ikke engangstønad heller. Da jeg konfronterte de på mitt lokale NAVkontor om at de ikke kan mene jeg skal leve av dette, så bare trakk dem på skuldrene.

Så herlig at de som sitter på rumpen får mest, mens de som faktisk har jobba å prøver så godt dem kan å skli inn i samfunnet får minst.

HURRA NORGE, HURRA.

Skrevet

Er ganske logisk at du ikke får engangsstønad når du får permisjonspenger. Da skulle du ha jobba mer før du går ut i permisjon, så enkelt er det faktisk.

Folk som mottar rehabpenger (eller arbeidsavklaringspenger som det nå heter) jobber med å komme seg tilbake til samfunnet, de sitter ikke på rumpa å mottar stønad. For da hadde de ikke fått den stønaden. Et av kravene er at man skal utføre aktivitet/behandling der målet skal være å komme seg raskest mulig tilbake i jobb.

Skrevet

Livet er urettferdig, deal with it!

Skrevet

Du ser ikke det faktum at du ikke har jobbet nok og tjent nok penger før fødsel til at du skal få penger mens du har permisjon? En som går på rehabiliteringspenger har vanligvis vært i jobb, men av helsemessige årsaker kan de ikke jobbe på det tidspunktet. Derfor får de en pengestøtte mens de venter på/deltar på behandling for å bli bedre. En som ikke har jobbet, ikke har tjent seg opp rett til lønn under permisjon, men som er arbeidsdyktig, kan da virkelig ikke forvente å få utdelt de samme godene! Og hva for en venninne er du egentlig?

Men det er da ingen som planlegger å få barn når de ikke jobber, eller føler at de har økonomien i orden før barnet kommer. Og skulle uhellet være ute, og man likevel blir gravid på et dårlig tidspunkt, så får man bare leve med det! Nytter ikke å komme og si at ikke staten ordner opp, for noe man har satt seg i selv. Det er ikke staten som skal oppfostre ditt barn, det er du, når du er en arbeidsfør ung kvinne!

Skrevet

De som får arbeidsavklarningspenger kan fortsette å fa dette 6 uker etter fødsel om de gjennopptar grunnen for at de får disse pengene.

Likeså kan du begyne å jobbe igjen 6 uker etter fødsel.

Om du kun tjente 4000 kr i mnd tidligere så får du klare deg på det nå også eller jobbe mer.

Skrevet

Jeg måtte ikke ha et "opphold" på 6 uker etter fødselen før jeg fortsatte å motta rehab.penger. Jeg fikk vanlig utbetaling 25.juli, fødsel i midten på august, ny utbetaling 25.aug:)

Skrevet

Sorry men ser ikke på "behandling" hos psykiatrisksykepleier hver 14.dag som "behandling" av hennes såkalte psykiske lidelser, som kan diskuteres.

OG JO jeg vet endel om denne personen, og mer en nok til å uttale meg om det.

Jeg har jobbet en god del skal jeg si deg.. tjente over 300.000 i fjor.. men i de siste 6 mnd.. har jeg tjent veldig dårlig.

Er klar over at de fleste som mottar rehabpenger trenger det. men finnes endel unnasluntrere som gjør ting vanskelig for resten av oss.

Skrevet

Så lenge du ikke er utdannet innen medisin eller psykiatri bør du vel ikke uttale deg, samme hvor mye du tydeligvis "vet" om denne personen. Rehab.penger er ikke noe alle får, er en lang papirmølle prosses, med legeerklæringer og slikt.

Synes egentlig du virker som en utrolig dårlig venninne, og ikke minst sjalu! Kan være det at 1 gang hver 14. dag er alt hun klarer nå, og ikke vet du noe om hva hun er nødt til å jobbe med hver dag, de 13 andre dagene hun ikke er til psykatrisksykepleien.

Synes egentlig du bør klappe igjen, og slutte å henge ut denne venninnen din! For et vennskap med deg tror jeg ikke jeg ville ha unt noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...