Gå til innhold

Frosne grønnsaker, noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser mye grønnsaker og salat, men bruker nesten alltid ferske og da ikke så¨mange typer av gangen. Nå har svigers vært her og "fylt opp" fryseren med frosne grønnsaker. Hva kan jeg bruke dem til? Setter stor pris på oppskrifter!!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Frossen spinat:

Hakk en løk og fres den i panna, tilsett hele posen frossen spinat, salt og pepper, og rør av og til så det får blanda seg mens det smelter.

Frosne erter blir utrolig god ertepuré:

Putt dem frosne i kokende vann, la stå på plata til de begynner å boble igjen, hell av alt vannet unntatt bittelitt (halv dl?), som du heller i blenderen. Putt oppi en terning hønsebuljong og rør den ut i vannet, tilsett ertene og blitz dem med blenderen. Deilig til laks, til kjøttboller, til hva som helst, egentlig.

Det er de eneste frosne grønnsakene jeg bruker, bortsett fra rosenkål, som jeg ikke vet noe morsomt å gjøre med.

Skrevet

Det hørtes godt ut så det skal jeg jammen prøve! Takk!

Kanskje noen andre har tips til posene med forskjellige frosne grønnsaker?

Skrevet

Jeg bruker en del frosne grønnsaker i wok. Woker til all slags mat jeg, elsker wokede grønnsaker! Ikke alltid jeg har ferske i kjøleskapet, da er det greit å naske litt i fryseboksen.

Men da bruker jeg broccoli, sukkererter, bønneskudd, aspargesbønner, babymais osv.

Ellers kan du lage sauser av dem. Kok dem opp, ha dem i blenderen, buljong, krydder... = saus.

Skrevet

Ønsket fisk, fiskesaus og frosne grønnsaker i ildfast form med revet ost på toppen gratineres i 25 minutter på 225 grader.

Jeg liker godt laks, amerikansk grønnsaksblanding og Lofoten fiskesaus. Jeg pleier å ha brokkolibuketter i tillegg.

Serveres med poteter eller fullkornris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...