Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går var jeg på første legekontroll og ultralyd med magen, og fikk bekreftet at alt ser veldig bra ut (her jeg bor er det vanlig med ultralydkontroll i 8. uke). I går var vi 7+1, så det var ikke så mye å se, embryoet var bare 7 mm langt og så litt ut som en liten peanøtt på skjermen, med en bittelite hjerte som duret i vei. Det jeg ikke hadde forventet å få med meg så tidlig var hjertelyden! Men woosh, woosh, woosh, sa det, helt stødig og fint med 128 slag i minuttet. Vi skal nok ikke på ny ultralyd før om 8 uker, men da blir det veldig spennende å se hvor mye peanøtten har vokst siden sist!

Flere som har vært på ultralyd allerede?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141603712-1-ultralyd-i-g%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var på ul i dag og er 7+1. lille vidunderet var 9,7mm og hjertet slo 155 slag i minuttet. det er den nydeligste lyden jeg i hele mitt liv har hørt. vi skal tilbake til ny ul om 5 uker altså uke 12, gleder meg allerede til å se og høre h*n igjen.

Hei :-) Jeg var på UL på tirsdagen :-) Utrolig deilig å se at det virkelig er noe der og at alt så bra ut :-)Peanøtten min var 10,2mm:-). Fikk ikke høre hjertelyden, men så det tydelig! Er nå 7+4 og skal på UL igjen i uke 12. Det gleder jeg meg veldig til! Har vel skjedd en del forandringer til da ja :-D

Annonse

Ja, det var innvendig ultralyd. Jeg bor i Mexico for tiden og får veldig god oppfølging på et privat sykehus, men nå tror jeg ikke vi kommer til å ta noen ny ultralyd før vi er i uke 15-17 :)

Forøvrig er det jo veldig lite å se så tidlig. Hjertelyden var det virkelig store, ellers så vi en bitteliten vibrasjon som er hjertet, og fikk bekreftet at embryoet har festet seg på et gunstig sted i livmoren. Legen mente også at vi nok var 3 dager kortere på vei enn det min egen telling tilsier, (jeg tror legen tar feil), men mente det ikke er noe poeng i å endre termindato foreløpig (termin 2.november).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...