Gå til innhold

1. ultralyd i går


MillaLilla

Anbefalte innlegg

I går var jeg på første legekontroll og ultralyd med magen, og fikk bekreftet at alt ser veldig bra ut (her jeg bor er det vanlig med ultralydkontroll i 8. uke). I går var vi 7+1, så det var ikke så mye å se, embryoet var bare 7 mm langt og så litt ut som en liten peanøtt på skjermen, med en bittelite hjerte som duret i vei. Det jeg ikke hadde forventet å få med meg så tidlig var hjertelyden! Men woosh, woosh, woosh, sa det, helt stødig og fint med 128 slag i minuttet. Vi skal nok ikke på ny ultralyd før om 8 uker, men da blir det veldig spennende å se hvor mye peanøtten har vokst siden sist!

 

Flere som har vært på ultralyd allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var på ul i dag og er 7+1. lille vidunderet var 9,7mm og hjertet slo 155 slag i minuttet. det er den nydeligste lyden jeg i hele mitt liv har hørt. vi skal tilbake til ny ul om 5 uker altså uke 12, gleder meg allerede til å se og høre h*n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tirsdag, men det er privat og koster 1000 kr da, finnes ikke noe annet tilbud her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Jeg var på UL på tirsdagen :-) Utrolig deilig å se at det virkelig er noe der og at alt så bra ut :-)Peanøtten min var 10,2mm:-). Fikk ikke høre hjertelyden, men så det tydelig! Er nå 7+4 og skal på UL igjen i uke 12. Det gleder jeg meg veldig til! Har vel skjedd en del forandringer til da ja :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så heldige dere er da, som får se så tidlig!

Hvor er det dere går, eller bor, når det er vanlig med så tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har også vært på tidlig ul, men det pga av små blødninger i to uker. alt så heldigvis helt normalt ut, deilig ja.) er innvendig ul så tidlig i svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var innvendig ultralyd. Jeg bor i Mexico for tiden og får veldig god oppfølging på et privat sykehus, men nå tror jeg ikke vi kommer til å ta noen ny ultralyd før vi er i uke 15-17 :)

Forøvrig er det jo veldig lite å se så tidlig. Hjertelyden var det virkelig store, ellers så vi en bitteliten vibrasjon som er hjertet, og fikk bekreftet at embryoet har festet seg på et gunstig sted i livmoren. Legen mente også at vi nok var 3 dager kortere på vei enn det min egen telling tilsier, (jeg tror legen tar feil), men mente det ikke er noe poeng i å endre termindato foreløpig (termin 2.november).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg så mye til UL, håper virkelig det blir før påske. Men dessverre så ser det ut som om det blir litt dårlig til til det. Må vel vente til over påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...