Gå til innhold

REDD DATTEREN MIN ER BLITT MISBRUKT.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva tegnene er??Har vært på mange undersøkelser men ingenting å finne,sjekket for urinveisinfeksjon,sopp og sett på mage+++ på ultralyd.Hun har smerter i tissen og rompa,sier det stikker og vrir seg omtrent i smerte.Hun sier hun må presse når det gjør så vondt.Eneste stedet det kan ha skjedd noe er i barnehagen,ellers er hun jo bare hjemme sammen med meg og pappaen og vet at han ikke har gjort noe.Kan vel egentlig ikke tro det har skjedd noe i barnehagen heller da men hvorfor har hun så vondt?Gjør helt vondt inni mammahjertet dette her.

Hun er snart 5 år.Har kjøpt markkur for å utelukke det også men det har hun tatt for 3 mnd siden også.Det har hendt 3 ganger på 2mnd og 2 av gangene har vært på natta mens en på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ar du srt henne noe om det da? Om de i barnehagen er snille f.eks? Hvis det har skjedd noe sånt der så kan det jo hende at du skjønner det på henne hvis du spør litt, selv om hun kanskje ikke sier det rett ut?

Skrevet

Ikke for å være ekkel, men hvordan kan du være så sikker på at ikke faren har rørt henne?

Skrevet

Tenkte det samme selv, 17:15 :((

Hvertfall slik HI legger det frem, at hun ikke er andre steder enn hjemme og i barnehagen :(

Huffameg

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke datteren din er blitt misbvrukt. Bruker hun bleie? Kanskje det er derfor det gjør vondt. Kanskje hun syns det er flaut å bruke bleie og vil slutte og kvir seg for å gjøre i buksen.

Skrevet

17:15 OG 17:16, TENK OVER HVA DERE SIER! Misbruk er grovt, og det trenger det ikke være, kan være tilfeldig at det er i underlivet hun har vondt, hun kan ha slått seg. Enn hvis noen hadde beskyldt mannfolka deres for det samme? Pass dere litt, syns det er grovt å komme med slike antakelser!

Skrevet

Jeg vet at det ikke er faren for hun er aldri alene med han og han er ikke sånn så det er jeg 110%sikker på.

Hun bruker heller ikke bleie,jeg har egentlig ikke trodd at hun har blitt det men etter at jeg spurte her inne i et annent innlegg så mente flere at det var symtomer på misbruk og da begynte jeg å tenke..Man vet jo aldri.

Skrevet

Kan det være at hun reagerer på vaskemiddel/skyllemiddel som dere bruker?

Jeg reagerer på flere typer vaskemiddel, skyllemiddel og på endel såpetyper. Får da kløe, utslett og det gjør vondt i undelivet. Så det kan være noe slikt, kanskje?

Skrevet

Synes det virker så rart at utenom barnehagen, så har hun kun faren og deg rundt seg, og aldri alene med faren heller..

Skrevet

Hvis hun har blit misbrukt ville du antageligvis sett noen forandringer i personligheten også. Hun ville sannsynligvis blitt mer stille, redd kanskje virket deprimert. Høres ut som det kun er det fysiske som får deg til å tenke dette. Noe er det jo som ikke er riktig og håper dere finner ut av det, men jeg ville nok ikek ha tenkt sexmisbruk i første omgang..

Skrevet

kan ikke tenke meg at hun får så vondt av vaskemiddel,hun er jo helt hysterisk og vet ikke hvor hun skal gjøre av seg..Hun har vært mer sår i det siste men tror vel egentlig ikke hun er misbrukt heller,får sjekke det mer hos lege for må finne ut av det,Har spurt henne om noen har tatt på henne men hun sier nei.

Skrevet

Kan det være hemorider eller veldig hard mage?

Nyrestein, nyrebekkenbetennelse?

Skrevet

Slike tanker/mistanker du går rundt med er kjempe vondt, og ikke minst sliter deg voldsomt på deg våger jeg og tro, og ingen foreldre skal behøve å gå rundt å være redd for slikt.

Tenkte å råde deg til å ta kontakt med bup (barne og ungdoms poliklinik) de har utdaning og erfaring med å finne ut om barn faktisk er blitt utsatt for slike overgrep, og ikke minst hjelpe mamma og pappa.

Skrevet

Ja det er helt forferdelig og ikke vite hva som er galt når hun har så vondt,det er jo ikke hver dag,så derfor er det så vanskelig.Hun har jo vært på ul idag og nyrer og alt så bra ut.

Skrevet

som ei over her sier, så spør datteren din om de er snille i bhg. spør og de "fløger" henne på do, og om de hjelper henne å tørke seg. du kan også spørre om det er noen som har sett rumpa hennes eller tissen hennes. det kan virke rart å spørre etrt barn om det, men hun vil ikke gå å tenke på hvorfor du spurte om dette. jeg har selv blitt missbrukt, og det tok lang tid før jeg fortalte det til mamma. det var en i min familie som missbrukte meg. da jeg kom hjem fra besøk hos han, var ejg alltid stille. mamma badet meg for å se etter merker, spurte om han var slem oeller snakket stygt til meg. til slutt klarte jeg ikke holde det hemmelig noe mer...

det er ikke lettt for neon av dere, uansett hva utfallet blir.

håper virkelig smertene skyldes noe annet!!! lykke til...

Skrevet

jeg tror heller ikke dette dreier seg om misbruk, da ville du merket ending i personligheten hennes, hun ville blitt mere stille og innesluttet, plutselig ikke ville vært i bhg og lignende. Men du bør jo prøve å prate med henne om dette, på en forsiktig måte..

Stå på og krev undersøkelse på sykhuset, kan jo være noe galt med noe mage/tarm funksjoner eller noe sånt...

Skrevet

Jeg får noen ganger og helt plutselig vondt i mellomkjøttet og rumpa. Det er vanskelig å forklare hvordan vondt det er, jeg tenkte på det når du skrev at hun føler hun må presse. Slik føler jeg det oså bortsett fra at jeg må presse imot hvis du skjønner. Jeg aner ikke hva det kommer av, men det er utrolig vondt og ikke minst ubehagelig.

Samtidig ser jeg på min 5 år gamle jente at hun er veldig sår. Fordi hun IKKE tørker seg når hun har vært på do. Når hun bæsjer er hun kjempeflink, men hvis hun bare tisser er jeg sikker på at hun ikke gidder. Hun blir hysterisk når jeg prøver å vaske henne samt smøre.

Skrevet

Synd å høre at du har opplevd misbruk,hadde du vondt der nede?

Skrevet

nei, jeg ble "bare" befølt, så han var aldri inni meg... men vonter kan komme av mange ting...

Skrevet

Hun har ikke lekt med seg selv da og...klort seg eller no. hatt noe på fingra som svir osv

Det er liksom utrolig hva en unge kan få til

Skrevet

Datteren min på 8, hadde nettopp barnemark, og hun sa akkurat det samme, at det stakk, og gjorde vondt. En kveld var det så ille at jeg tok henne med til legevakta. Hun hadde klødd så mye at hun hadde fissur, små smertefulle sprekker i huden. Hun fikk beskjed om å ikke dusje, eller bade på 3-4 dager, og kun bruke en bomulldott med olje ved rengjøring, og evt smøre på aloevera krem/olje. Barnemark er vanskelig å bli kvitt, og selv om hun tok kur for 3 mnd siden, så er det ikke sikkert at det ble borte. Det er ikke så lenge siden min datter hadde barnemark, men fikk det på nytt nå igjen.

Skrevet

Slik har datteren min på 3 det hver gang hun blir forstoppet (og det kan like gjerne skje etter en uke hjemme med influensa uten kontakt med andre).Hun kan vri seg i smerte da, gråte og si at hun har vondt i tissen og rompa. Det er tydelig vondest de timene bæsjen har kommet nesten ned dit den skal ut. Det gir seg når hun får det ut av tarmen.

Skrevet

Var godt å høre at hun hadde samme symtomer når hun hadde mark,hun fikk kuren i går så da får jeg håpe det er det.

Hi

Skrevet

Jenter kan få endetarmskramper også, dette kommer egentlig uten grunn og er veldig vondt. Kaster bare ideer på hva det kan være:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...