Gå til innhold

Fødselstegn?! Hjelp. . .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har født før:

Hva slags fødselstegn hadde dere?

Er førstegangs og lurer derfor på hva slags tegn jeg kan "føle" etter, som kan gi meg et hint om noe er på gang.

Har mange timer til sykehuset og vil være litt forbredt.

Blir også glad viss noen kan gi gode tips som kan framskynde fødselen. tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hvor langt på vei er du? Sist gang gikk vannet mitt, heelt uten forvarsel. Hadde rett og slett ikke peiling på at fødselen kom til å starte den dagen. Jeg skrev dagbok (noe som er veldig kjekt å se tilbake på nå) og 4 dager før fødselen skrev jeg at jeg hadde mye kynnere. Nesten hvert tiende minutt en kveld. Så det var kanskje et tegn den gang?

Nå er jeg 39 uker på vei straks og har hatt myye kynnere lenge så kan ikke ta det som noe tegn denne gangen. Men merker at det har begynt å murre litt langt nede nå og får litt vondt når jeg bøyer meg ned. Veldig vanskelig å vite når fødselen kommer til å starte tror jeg.

Eneste kjerringrådene jeg vet er å spise lakris, ananas (ikke boks ananas), grøt med myyyye kanel. Og sex er vel det eneste som kanskje faktisk virker hvis man er moden:)

Skrevet

Hei,

Vannet gikk plutselig en natt i uke 37 og 4 timer etterpå var han ute. Denne gangen så har jeg hatt mye maserier og kynnere i 1-2 uker uten at det skjer noe enda. Så det er nok veldig individuelt og forskjellig fra gang til gang.

Ellers er jo tegn at slimproppen går, men den kan gå langt i forveien også da. Vannet går og regelmessig rier. Bortsett fra det er det mye som kan tolkes dit vi vil, men som ikke er noe likevel:)

Er hele tiden på søk selv om dagen. Men har skjønt at det som skjer skjer, og når det skjer så vet jeg at det er i gang for fullt.

Sette i gang... hmm, forrige gang da vannet gikk malte jeg en spisestue noen dager i forveien. Men anbefaler jo ikke det da. Har egentlig ikke tro på noen kjerringråd. Men har hørt at når du føler litt rier, murringer så gå deg en tur, det kan sette i gang. Om det stemmer vet jeg ikke.

Lykke til da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...