1lykketroll+lykkeliten i magen Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Var hos legen på kontroll sist fredag (12) og hadde med urinprøve. Hu som var på labben sa det såg ut som det var litt forurensing i den og lurte på om eg hadde merket noe. Eg sa eg har kløe i underlivet innimellom (ikkje kvar dag) og sa eg lurte på om det kunne ver sopp. Så blei me nå enige om at eg sko behandla meg for det. Så sko hu snakke med legen om dei sko senda prøven til dyrking. Så tenkte eg ikkje meir over det. Men i helga då hørte eg at ein kan abortere med å gå med urinveisinfeksjon for lenge. Så då blei eg jo super bekymra om det kunne ver derfor den var forurenset. Så tirsdag ringte eg for å hørre om dei hadde sendt den, og det hadde dei, men det var ikkje komt svar. Letta over at den var blitt sendt. Torsdag ringte eg igjen for å hørre om det hadde komt svar, men det hadde det ikkje og det kunne ta 14 dager sa hu dama. Synst det var litt lenge. Tenk om det er urinveisinfeksjon og eg allerede har gått lenge med det, og må gå enda ei veke.. hmmm.. Noen som har opplevd dette før som vett ka det kan være? Ha ein fin dag:-)
Frk Fjong Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Dersom det er uvi, ville den nok slått ut på leukocytter og eventuellt også nitritt. Men forurensing kan også gjøre at det slår ut på disse... At hun på kontoret sa det kunne være forurensing så mener hun at urinen kan være tilsmusset med feks. utflod eller lignende. Du kan jo feks be om at de tester en ny urinprøve fra deg, mens du venter... hvis det kan forhindre at du blir mer bekymret enn nødvendig.. Grunnen til at det kan ta opp mot 14 dager å få svar på en dyrkning, er at selve dyrkningen tar en stund... og dersom det er vekst, så må disse bakteriene såes ut, for å kunne bestemme hvilke bakterier det er, enten noen som kan gi uvi (ecoli feks..) eller om det bare er den naturlige bakteriefloraen.. (Det er derfor man som regen får antibiotika FØR man har svar på dyrkningen om man har uvi utenom graviditeten...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå