Gå til innhold

Når jeg sier BODØ hva tenker du da

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Booodøøøø

Måten dere prater på

Skrevet

liker ikke bodø. er utrolig sære folk der som er vanskelig å komme innpå.

Skrevet

gjelder ikke alle, men maaaaaange. Vet om mange som er enig med meg.

Skrevet

flyplassing, venting, og kraftig turbulens

Skrevet

Velkommen tel byen min! ;)

Skrevet

Neinei, fjaps, hvis man skal ta fram en sang som passer bedre til byen er det nok denne:

Evt. Bodø City Bodø by ;)

Skrevet

Er faktisk enig der! Når jeg hører Bodø-dialekt på tv tenker jeg bare "hoooold kjeeeeeeft"

Likevel e by med masse fantastiske mennesker og mange idioter, som alle andre byer regner jeg med..?

Skrevet

Svigersøstra mi å familien hennes, vind og kaldt, å egon-restauranten, for vi er alltid der å spiser når vi er der på besøk.

Skrevet

Stygg nordnorsk. Troms dialekten er mye finere.

Og han ekle MGP fyren . homoen.

Skrevet

Vind! Mye vind. :D

Og hyggelige mennesker. Jagerfly. Mjelle. Båter ( vi tar hurtigbåt derfra når vi er på familiebesøk i området).

Skrevet

Jeg sier dialekten - vokst opp på bedre vestkant ;)

Skrevet

Heime :).. Stor trivest her til tross for vinden :P

Skrevet

den guffne lukta fra sildoljefabrikken (eller hva det var) som kommer snikende når det er varmt og vindretninga kommer mot byen... tenker også på annas gatakjøkken, det å alltid gå i motvind, fateby studenthjem og studietiden :)

Skrevet

Et jævla førblåst høll! Og helvetes mye sand i øynene når det er sommer.

Ellers er det jo der jeg må dra for å shoppe.

Bor to timer unna, og må si at jeg har mye penere dialekt...

"Æ e fra Boooodøøø, æ. Å æ e så jææævli tøøøff" Nei takk

Skrevet

Da tenker jeg på pizzakjellern(er det det den heter tro)

så tenker jeg på glasshuset, og at jeg kom meg inn puben der sammen med venninna mi 1 gang da jeg var 17.

Så tenker jeg på campingplassen der, overnattet der 1 gang da vi skulle på ferie til danmark.

Så tenker jeg på øl utsalget, huske vi hentet slike brikker til å ha under øl glass, og det var kort på baksiden, som vi sendte til alle vi husket adressen til.

Var vel forøvrig det jeg tenkte på.

Skrevet

Da tenker jeg "kulan snær"! :-P

Har bodd i Bodø i over 12 år,men er veldig glad jeg flyttet derifra på slutten av nittitallet.

Savner ikke vinden som står rett i fleisen på deg med en gang du stikker hodt ut av døra,for å si det sånn :-)

Men har masse venner der oppe,så det er helt greit å dra oppover på besøk en gang i året eller så :-)

Skrevet

Nå har jeg bodd mange år i Bodø, men nå i ettertid er det vinden som sitter igjen. F-16 flyene og sildoljelukta. Selv om den nå er borte husker jeg den godt.

Også tenker jeg på gutter som skal ha jean paul med v-hals.. og si det på skikkelig Bodø dialekt.

Når det er sagt så stortrivdes jeg i Bodø :)

Skrevet

Bodde 4 år i Bodø....og savne Bodø kjempemasse. Det e savne mest e tida mens æ jobba på gamle Bodø Svømmehall...og den gale gjengen som jobba der:) Alle festan vi hadde i bassenget, på taket, på teaterrommet osv :)

Fantastisk natur :)

Og ja....enkelte Bodøfolk, spesielt gutta, va litt klysat. Men sånn e det jo overalt, e det ikke?

Skrevet

Går an å skrive på bokmål vet du.. Dialekt er ikke et skriftspråk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...