Mamma til*2 jenter* Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er vell en av de mange heldige gravide.. Jeg har hatt et helt supert svangerskap uten noe problemer.. Jeg går å blør litt hver dag,har vært sykmeldt siden uke 26 pga det. Jeg har litt vondt i ryggen,er sliten å trøtt å har en datter i barnehagen som har vært mye syk siste halvåret. Men jeg skal ikke klage å har det vel egentlig helt supert å nyter hver dag som gravid. Hodet har ennå ikke festet seg(legen sier dette er normalt med 2.gangs fødende). Jeg kjenner ikke så mye sparking og aktivitet som med datteren min men dette kan være fordi jeg har veldig liten mage å prinsessa i magen ikke er så stor. Jeg har siste uken gjort klart sprinkleseng å pakket bag. Kommode med klær å alt har vært klart i over 4 uker. Med datteren min hadde jeg mye kynnere å rier uten effekt fra uke 30 men nå har jeg minimalt. Når jeg først har kynnere så er de vonde å jeg må trykke for at de skal forsvinne. Jeg har hatt ekstremt med utflod siden jeg passerte 25 uker. Har siste uken hatt litt løs mage men ikke noe voldsomt. Jeg har kun gått opp 5 kg hittil men har ikke hatt spesielt med matlyst siden jeg ble gravid. Jeg har egentlig sover godt om nettene hele svangerskapet noe jeg ALDRI gjorde i mitt 1 svangerskap pga kynnere å grusomme spark. Min 1 datter kom 10 dager før termin å etter utallige netter med kynnere,sykehusbesøk å null søvn. Hadde en veldig rask fødsel med epidural og vakum.(6 timer fra riene ble effektive og vonde å jeg hadde 4 cm åpning) (mannen min fikk beskjed om å sjekke åpningen min hjemme så vi slapp å dra på sykehuset uten at det var nødvendig. Så lei var de av oss på sykehuset siste mnd) Jeg vet ikke hva jeg skal vente meg å hvordan ting kommer til å skje denne gangen. Men har en følelse på at når det først skjer så skjer det fort. Vet ikke helt hvilke forbredelser jeg burde gjøre med tanke på vannavgang med et hode som ikke er festet å en tidligere rask fødsel.
LivK har født Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Dersom du har vannavgang når ikke hodet er festet og du er så langt fra termin, skal du innta horisontalen og ringe sykehuset. Dette for å unngå at navlesnoren kan komme i klem mellom hodet og bekkenet. En venninne av meg ble hentet i ambulanse, for hun måtte da fraktes liggende.
Mamma til*2 jenter* Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2010 Takk for svar..Blir noen spennende uker framover med mye nervøse netter å mye tanker oppi hodet Håper jo selvfølgelig at hodet skal feste seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå