Gå til innhold

Papirer-NAV


2009gravid

Anbefalte innlegg

ENDELIG har jeg fått sendt inn papirer til nav om foreldrepenger..Dere andre gjort det, evt ikke??

 

Føler at jeg har vært litt seint ute,men håper jeg er heldig med tanke på dems behandlingstid av min sak..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da får du nok svar om ca 1 mnd. Tror det er den tiden de bruker på å behandle søknaden etter at alle opplysninger er oppgitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må jeg også gjøre. Må bare få printet ut søknadsskjemaet. Hva slags papirer skal legges ved egentlig? bekreftelse fra jordmor på at man faktisk er gravid. Noe mer enn det og søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn i midten av februar, ca uke 27. Fikk svar fra NAV ca 1 uke etterpå at saksbehandlingstiden på mitt NAV-kontor var ca 2 mnd etter at de hadde mottatt nødvendige opplysninger, dvs inkludert skjema for skatte- og inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Arbeidsgiver sier imidlertid at de ikke sender inn skjema til NAV før jeg går ut i perm. Heldigvis utbetaler arbeidsgiver meg direkte og får refundert fra NAV, ellers hadde det nok vært i seneste laget.....men nå går det kun evt utover arbeidsgiver selv at de velger å være trege - men det blir jo litt forsinkelser dersom jeg f.eks skulle ha fyllt ut søknad til NAV feil e.l.....

Send inn så snart som mulig, sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inne selve skjemaet,lønn og trekksoppgave fra 2009,terminbekreftelse fra jormor,siste lønnslipp(har fastlønn) og skatt og inntektsopplysninger som arbeidsgiver fyllte ut.

 

Så da får vi se om det blir bra nok for de :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, har ikkje gjort det endå, blir seinare og seinare for kvar gong ;-) men har fylt dei ut no, så skal putte dei i postkassen på mandag tenker eg...må berre ta kopi først, kan vere greit å ha i tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangs så alt det her er jeg veldig usikker på, men har en dagpenger søknad allerede inne til behandling, for har bare en ekstrahjelp stilling, og jeg får ikke gjort noenting før den er klar.. sukk.. redd jeg ikke rekker.. er det veldig krise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin 20.mai, og skreiv skjemaene igår. Blir å sende de i morgen, da jeg ønsker å ta kopi av alt. Få tak i alle lønnslippene mine (mye vikarlønn osv) og mannens lønnslipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt er sendt nå denne uken, så da kommer det nok i orden. hadde møte der i førsten på uken, så skulle ordne seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte søknad i beg av februar. Fikk beskjed om at det tok 1 måned å behandle. Ringte og purret i går og fikk beskjed om at 1 måneds behandligstid var feil. Det kunne ta opp til 3 måneder å få vedtaket! Snakk om tregt system,,,,,,Heldigvis får jeg lønn som normalt av arbeidsgiver. Syns synd på dem som får lønn fra NAV. De må jo gå uten lønn flere måneder....skandaløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NAV sier at det er 1 mnd behandlingstid, men ikke regn med det! send inn god tid i forveien, Var selv nede på lokale NAV- kontoret for å få hjelp til å fylle ut, så jeg skulle være helt sikker på at alt de trengte av papirer var ok. Det er ca 1 mnd siden, og i begynnelsen av denne uken fikk arbeidsgiveren min brev at de trengte inntekts- og skatteopplysninger på meg. Veldig rart, siden de har fått med lønnsslipper for de siste 6 mnd.

Jeg skylder mye på den nye NAV-reformen, det har gjort hele systemet så mye tregere. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...