to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hvordan syntes dere der var å gå fra 2 barn til 3? Tenker da på om det var mye travligere osv. Hvor stor aldersforskjell har dere mellom dem? Har selv to herlige gutter på 4 og 2 år, og har stort ønske en barn nummer 3 snart.
<3tregutter<3 Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Hei du! Jeg lurte veldig på det samme da jeg gikk gravid, har tre gutter født i 03, 06 og 09. Tre og et halvt år mellom de to eldste og akkurat tre år til sistemann, som nå er et halvt år. Jeg er mye alene, da jeg har en mann som er ukependler. Min erfaring er at den største overgangen var fra null til ett barn;-) Selvfølgelig er det ikke mye tid til overs til meg selv, særlig ikke siden eldstemann er blitt skolegutt og ikke kan tas fri om vi vil ha en rolig dag. I tillegg er det jo lekser og slikt nå. Så denne permisjonen fyker avsted syns jeg, noen dager rekker jeg ikke å dusje engang..... Men allikevel stooooorkoser jeg meg!!! Selv om noen dager selvfølegelig er slitsomme, er jeg ikke i nærheten av å være så sliten som da jeg hadde bare en liten. Tror det er fordi jeg "kan" dette nå, og føler meg mye tryggere. Da sover jeg også godt om natta og bruker ikke mye energi på å bekymre meg for unødige ting. Minstemann "er med under armen" på det meste, og sover faktisk best når storebrødrene er hjemme og det er litt lyd i huset;-) Så hvis du vil ha flere er det bare å sette i gang, det er mitt råd! Hadde jeg kunne begynt på nytt, hadde jeg fått gutta mine bittelitt tettere. De er i en alder nå hvor de ikke har så mye til felles. De to eldste leker jo en del sammen allerede, men jeg regner med at det blir mer når de blir eldre! Har alltid sett for meg at jeg skulle ha tre barn, og er fornøyd nå! Men hadde mannen gått med på det, så hadde jeg nok ønsket meg enda et barn til:-) Har absolutt ikke tatt skrekken!!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for hyggelig svar:-) Høres absolutt ut som du trives i situasjonen som 3barns mor, noe jeg også tror at jeg vil kunne gjøre. Kos deg videre med permisjonen
Jippiajajee Skrevet 19. mars 2010 #4 Skrevet 19. mars 2010 3 barn er mye jobb.. men absolutt verdt det! mine begynner jo å bli litt "store" nå.. 10,9 og 4:) Og er gravid igjen 4 mnd på veg:) Gleder meg vilt til nr 4 og vet at livet mitt kommer til å være fylt med masse jobb, lite voksenkvelder, masse barnekrangling og støy! Men med masse kjærlighet, liv og glede!! Hadde ikke tvil engang før jeg satte i geng med nr 4 nå! Det er bare hærlig:) Men viktig at man har en hjelpsom partner som trål til og avlaster deg og gir deg velfortjente hvilepauser inneimellom;) Lykke til!!
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2010 Takk:-) Har heldigvis en mann som er fantastisk med de to vi har, så det vil nok ikke bli noe problem når vi forhåpentligvis får nummer 3. Han jobber i nordsjøen, så de to ukene han er borte kan det nok bli litt travelt. Men så har vi jo tatt et valg med å få barn, og har ingen problemer med å gi avkall på mange egne behov. Disse blir nå fylt med, som du sier, kjærlighet, liv og glede:-) Lykke til med nummer 4.
♥Tullerusk♥ Skrevet 19. mars 2010 #6 Skrevet 19. mars 2010 Dette er et innlegg jeg likte veldig godt... Er i gang (igjen) med å overtale samboer om en liten en til nå...Har to og mine er 6,5 og 2 år...Så synes det passer med en til nå..Tenker minste mann blir bleiefri løpet av sommer/høst om jeg ikke tar veldig feil...Men gjør ikke noe om det blir til neste år igjen...Har ikke travel med det... Er mye som gjør at jeg vil ha barn nå og ikke om noen år...Dette pga sykdom fra min side som gjør at jeg må ta noen skumle medisiner og kanskje gjør at det kan bli vanskeligere for oss å bli gravide... Mitt problem nå er et sambo vil ikke ha flere og hver gang jeg prøver å snakke om det så lukker ørene hans seg... Håper han går med på en til...Blir jo helt koko for tiden...
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. mars 2010 Hehe, da er vi egentlig to. Mannen min har sagt i det siste at han synes det er greit med bare to. Jeg har veldig lyst på hvertfall ett barn til. Jeg maser nok en del på han, men slik jeg ser det synes han at det morsomt, så jeg har han litt på gli. Har ikke gått på p-piller på ett år, noe han er helt klar over og ikke har han bedt meg om å gjøre det heller. Så da blir det å hoppe av i svingen for hans del. Jeg krysser hele tiden fingrene for at noen inntrengere skal lure seg, mens han håper det motsatte. Han tøyser mye med om jeg er gravid. Er nesten helt sikker på at vi kommer til å få et barn til. Han er en utrolig flink pappa som elskerbåde meg og barna sine over alt i verden, så jeg er ikke i tvil om at han ville blitt glad om jeg skulle blitt gravid nå.
♥Tullerusk♥ Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Hei igjen... Det du skriver er nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv... Selv går jeg ikke på noen p-piller, men vi bruker kondom... For meg virker det som om mannen din kan ha lyst på flere men ikke tør å ta det skrittet ennå...Nesten som om han håper på et uhell eller noe... Her har det gått litt frem gang..Tror jeg...Men er ikke helt sikker ennå... Men det kan vi snakke om på PM... Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå