Magandang anak ko Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Babyen min på 2 uker svelger plutselig masse luft når jeg ammer henne. Hun får vondt i magen pga luften, og raper og promper mye. Hun får ikke sove pga luften. Hva gjør jeg??
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er ikke den du søker etter, men har et par tips. Det er veldig viktig at babyen har riktig sugetak, det skal være et slags vakuum mellom brystvorten og munnen til babyen. Da vil ikke babyen svelge særlig med luft. Pass på at babyen gaper nok før du legger henne til. Om hun gaper for lite får hun kun tak i brystvorten og hun suger lettere luft.
Magandang anak ko Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for råd! Det er mulig at det er problemet ja, for det startet når de såre brysvortene hadde grodd og det ikke var så vondt å amme lenger. Jeg har nok kanskje slurvet litt med sugetaket av ren lettelse over at det ikke er steinvondt å legge henne til lenger:o)
Ranveig R Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Dersom det kjem veldig mykje melk på ein gong kan det og vere vanskeleg for babyen å svelge unna, ho må sleppe taket i puppen for å få puste, og svelger luft når ho skal ta nytt tak. Om dette er noko av problemet kan du prøve å handmelke eller pumpe littegrann før du legger babyen til, så blir det ikkje så stort trykk, og lettare å holde sugetaket.
Magandang anak ko Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2010 Jeg skal prøve det også Ranveig. Refleksen min er veldig treg, så fetommer mye på en gang når det først kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå