Gå til innhold

Pappa er ikke snill, han slår meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fortalte 3-åringen min at faren skal hente han i bhg i dag (han har samvær med han hver tirsdag- og torsdagettermiddag), sa han at "Jeg vil ikke til pappa. Han er ikke snill. Han slår meg."

Jeg er ganske sikker på at det er bare tull. Far og sønn har et veldig godt forhold, og da vi bodde sammen (til for et halvår siden) var det han som var mest hønemor :-P

Så jeg lurer vel bare på hvordan jeg skal håntere det at han sier slik? Jeg er som sagt veldig sikker på at det er bare tull, men skal jeg bare overse det at han sier slik, eller hva skal jeg gjøre? Hva kan jeg si til sønnen min når han sier slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er sikker på at så ikke er tilfelle, så ville jeg sagt til 3åringen at dere iså fall må snakke litt med pappan begge to siden man ikke skal slå. Ofte kommer da en "tilståelse" om at det som ble sagt ikke er sant....

Ingen ekspert, men dette har funket på min datter i tilfeller hvor vi vet hun ikke snakker sant...

Skrevet

Hehe, datteren min sa følgende i barnehgen: Mamma slår meg.

Jeg ble helt satt ut når jeg ble fortalt hva hun hadde sagt men i barnehagen bare lo de og sa at det var helt normalt. Jeg har forøvrig aldri slått, kløpet eller knipset min datter.

Skrevet

Da ville jeg snakket med faren for og fortelle han hva gutten deres sier, og at dere kan sette dere sammen med deres gutt og fortelle at man ikke må si sånt når det ikke stemmer.

Om sønnen deres sier dette i barnehage eller til noen som ikke vet kan dette få sterke konsekvenser for far hvor han kan risikere og miste samværet han har i dag.

Vet om en gutt i barnehagen som sa dette til barnehage styrer hos oss, som deretter kontaktet barnevernet som da kom inn i familien, dette var heldigvis noe som ikke stemte og ordnet seg, da broren som var eldre kunne fortelle at dette ikke stemte men at de ofte lekeslåss sammen etter ønske fra barna, da slo ikke faren barna men han dyttet litt i dem for og leke seg.

Denne faren mistet samvær med barna til saken var ferdig behandlet av barnevernet.

Skrevet

Det var kanskje en god idé. Jeg har tenkt på dette i dag, og føler vel at jeg burde si noe til han. Føler vel at om jeg bare overser det, så vil han føle at jeg ikke bryr meg om det han sier, og dermed la være og fortelle meg ting. Men samtidig må jeg vel prøve å få han til å forstå at man ikke må si slik når det ikke er sant... Om faren mister samværet, vil sønnen min miste faren sin, da han har oppholdstillatelse i Norge på grunnlag av samvær....

Kanskje vi får ta oss en prat når faren leverer han i kveld.. Sendte en sms til faren og fortalte hva han har sagt, og han mente det kom av at faren nå har innsett at han må begynne og være litt strengere med han, pga han har stortsett fått gjort det han vil, og har blitt vanskelig å ha med å gjøre hos faren... Så kanskje han reagere på at han ikke får gjøre alt han vil lengre... (f.eks. i høst brukte faren en time på å få hentet han i bhg pga han ventet til gutten ville gå hjem i steden for å bestemme at de skulle gå..)

HI

Skrevet

Vi ble innkalt til møte i bhg på grunn av at ungen vår sa at vi slo henne. Det har hun sagt flere ganger over fler emnd, men nå ser det ut som det har gitt seg.

Vi fikk flere tips blandt annen å spørre hvordan f.eks pappa slår og om barnet kan vise hvordan foreldreren gjorde det.

Skrevet

Barn i den alderen sier mye rart, har en 4-åring selv. Når jenta mi var 3 sa hun at tante slo henne til folk fordi hun hadde dunket borti henne ved et uhell en gang (så ikke at jenta stod der og kom borti henne, jeg var til stede).

Hun sier også at jeg klyper henne hvis jeg kommer litt borti med nagla når jeg tar i henne hårklemmer feks.. mamma du klyper meg sier hun da..

Skrevet

Vår 3-åring har brukt uttrykket 'slå' og 'dytte' når vi har skumpet borti ham. (Når vi har passert hverandre, eller skal gå forbi). Hvis han har vært litt trøtt og grinete har han sagt "Pappa.... mamma slår meg"... :-P

Kan nok som du selv tenker skyldes noe mildere, at han ikke har så frie tøyler lengre. Bare følg med på hva han sier framover, og spør han ut som nevnt over her. "Hvordan slår pappa"? osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...