kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hei, siden fredag har jeg opplevd litt brunlig utflod innimellom, og idag var det litt fersk blod i forbindelse med nr2 under toalettbesøk. Jeg var hos legen på tirsdag og fikk høre hjertelyd, har også vært på ultralyd i uke 12 (privat) og sett at alt så fint ut. Er det flere som har opplevd dette? Synes det er så utrolig skummelt og vemmelig, selvom jeg vet at det mest sannsynlig går bra allikevel... Takknemlig for svar!
lucky.nr.4 Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 brunlig utflod er ikke helt bra.. kan være "spotting".. tilige tegn til SA... hvist jeg var deg ville je kontaktet lege idag! er ikke for å skremme deg.. men lever etter regelen "bedre føre var"... lykke til!
kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2010 Det er jo det jeg frykter mest v alt i hele verden, og jeg er fullt klar over det. Men så er det jo mange som har masse blødninger hele veien, og som får et friskt barn... Jeg ser ved neste toalett-besøk. Det har ikke vært ved hvert toalettbesøk i det hele tatt altså. Ingenting i går...
Gjest ibla Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Hei slimhinner og livmormunn osv er veldig følsomme når man er gravid, og blør lett. Feks etter dobesøk eller sex kan det blø litt. Så det trenger ikke være noe galt! Vil tro du ville hatt store smerter hvis det var en sen SA på gang. Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med lege og fått en ul/evn få lyttet etter hjertelyd m doppler hos lege, så kan du roe deg ned:) Lykke til og håper alt er ok med babyen din!
lucky.nr.4 Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 jeg har selv vært svært plaget med mye blødninger i både dette og tidligere svangerskap... men det er forskjell på friskt blod og brunlig utflod... friskt blod kan like godt skyldes hormonelle forandringer som noe annet.. men når det heller mer mot brunlig, så tegner det ikke bra.. kontakt lege, å få noen klare svar der! de kan ta både hcg prøver, doppler og eventuellt UL... håper så inderlig at det går bra med både deg og den lille i magen! <3 mange klemmer og varme tanker, fra en mor til en annen...
kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk ibla! Jeg var til lege på tirsdag og fikk høre hjertelyd da, så jeg har ikke lyst å bli hysterisk heller... Synes jeg kjenner liv og alt, så jeg lar det bero litt. Jeg har vel ikke hørt oom så mange her inne på 2. trimester som har hatt blødninger, derfor jeg spurte. Jeg har ikke hatt noen blødninger i 1 tri eller hele mitt forrige sv.skap.
kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk mamsen86, Det er jo det mest uønskede som skjer i et svangerskap, når det er blod på papiret. Fordi jeg har fått det i forbindelse med toalettbeøk og ellers med tunge løft osv, tror jeg kanskje bare det er en blodåre i mormunnen eller skjeden som sprekker litt nå. Håper det hvertfall! Takk for omtanken! Jeg skal heller komme innom å oppdatere hvis det ikke går bra... Klem
september 10 Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Hei! Hadde endel blødninger i 1. trimester. Var brunlig på farge. Fikk beskjed av jordmoren min at så lenge det var brunlig på farge, så var det gammelt blod og trengte ikkje bekymre meg så masse. Var verre visst det var friskt blod... Eg ville ikkje ha bekymra meg så masse endå. Lykke til
Sep2010 Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Hei! Har opplevd akkurat det samme som deg. Er 14+1 i dag, og har vært sykmeldt denne uken pga det. Legen min undersøkte med GU, men de sa det ikke var grunn til bekymring siden jeg ikke hadde hatt smerter. Men legen anbefalte at jeg burde ta det med ro en ukes tid. Skulle ta kontakt dersom jeg fikk blødninger med smerter. Var på UL i uke 11, og alt var bra. Hadde nok tatt en UL nå dersom jeg ikke hadde vært der tidligere... Lykke til, håper alt går bra:)
kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2010 Å, tusen takk begge to! Jeg prøver å ikke bekymre meg så veldig, men det er jo lettere sagt enn gjort... Jeg har ikke hatt blødning etter den ene v toalettbesøk idag. Så jeg tror nok bare det er et blodkar som ikke tåler press og løft. Hmm, kanskje jeg skulle bedt om SM en liten stund jeg og. Jeg var hos turnuslege på tirsdag, og hun nevnte ikke det med et ord. Jeg holdt meg hjemme fra jobb i går, og det hjalp følte jeg. Nå ikveld kjennes livmor litt hard og øm... Huff. Krysser alt her...
lucky.nr.4 Skrevet 18. mars 2010 #12 Skrevet 18. mars 2010 jeg er nok litt ekstra "på tuppa" siden jeg selv har "høy-rissiko" svangerskap.. hadde vært mye hyggeligere at du titter innom å sier at alt står bra til med dere begge to <3 slapp av og ta godt vare på deg selv! godt at det er helg snart da! =0)
nick_352170 Skrevet 18. mars 2010 #13 Skrevet 18. mars 2010 Heia.. Jeg fikk kraftig blødning da jeg var i uke 12. Friskt blod.. Var da hos lege og tok ultralyd. Der fant de ut at det kom fra morkaka mi. Den lå visst alt for langt ned, og dekket delvis mormunnen min. bebyen var i fin form..Fikk beskjed om å ta det helt med ro. Var sykemeldt i ca 2 1/2 mnd, Jeg hadde i den perioden brunlig utflod hver dag, som avtok de siste ukene. Kontroll på ultralyd viste at morkaka hadde flyttet seg oppover. Nå blør jeg ingenting, kjenner masse liv, og det ser ut som alt går bra nå..
kmne+ida+sara Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk for oppmuntrende ord! Jeg satser på å kunne komme inn igjen m gode nyheter etterhvert... Vemmelig er det uansett! Klem
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 18. mars 2010 #15 Skrevet 18. mars 2010 Det er som det blir skrevet over her veldig lett for at et blodkar sprekker under sex og ved toalettbesøk (hvis man presser litt..) Hadde det vært en SA ville du nok hatt veldig med smerter. Jeg hadde litt blødniger i forrige svangerskap i uke 20, men det gikk veldig fint det altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå