Gå til innhold

Barnevakt til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss 12 mil hjemmefra, og selvsagt bor alle gjester på hotell, Selve festen foregår ikke på hotellet, men i et selvsakpslokale ca 5km unna. Selvsagt skal våre to nydelige troll på 10 mnd og 2 år være med. Men så ser vi jo at som brudepar kan det være deilig å slippe å tenke på alle detaljer ang guttene, det er deilig om noen andre kan ha ansvaret for om de har spist, trenger ny bleie, trenger seg en trilletur for å få litt fred, trenger en liten lur etc.

Så da er vi kommet på følgende tanke:

Vi tar med oss barnevakt. Enten fra barnevaktbyrå (som vi selvsagt kommer til å la være endel sammen med barna i forkant så de blir kjent), evt noen fra barnehagen til storebror som kjenner han godt og ønsker å tjene noen ekstra kroner.

Opplegget blir nok som følger; barnevakten kommer fredag ettermiddag. På kvelden regner jeg med at vi ønsker å sitte oppe sammen med de gjestene som kommer fredag, så da kan barnevakten ta ansvar for å legge guttene, og se til de frem til vi legger oss. På lørdag er det jo vielse. Barnevakten vil ha ansvaret fra ca kl 12 og utover. Når guttene er pumpa utpå kvelden, kan hun/han kjøre tilbake med hotellet med guttene og legge de. Og sove på samme rom som de, mens vi som brudepar gjør andre ting....mest sannsynlig lykkelig over å endelig få sove... :)

Dette betyr selvsagt ikke at vi eller andre ikke skal se etter barna, men at barnevakten har et overordnet ansvar for de praktiske tingene.

Vi betaler selvsagt for reise og hotell. Og hun/han er selvsagt med på festen, frem til de drar tilbake til hotellet.

Men ellers, hvor mye tenker dere vi bør tilby? Jeg tenker kr 3000,- kanskje. Er det mye? Lite? Passe?

Har ikke peiling jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hva som er normalt, men hvis jeg var en ung barnehageassistent som fikk 3000 pluss kost og losji hadde jeg vært veldig fornøyd!

Men du kan jo eventuelt ta kontakt med barnevaktbyrået og høre hva de koster, og så bestemme deg deretter. Det koster jo ekstra med byråer...

Skrevet

Når vi gifta oss i sommer, fikk vi søskenbarnet(16 år) til mannen til å passe på lillegullet. Pga plassmangel kunne vi ikke be inn alle, og det kan sikkert ikke dere heller?! Så hvorfor ikke høre om noen av de dere ikke ber/evt ungdommer under 18 år som ikke "kan" være med på festen, om de kan passe?! Hos oss var mamma og svigermor meget delaktige i barenpasset gjennom hele helga, så det blir nok ikke noe problem der. Men det var utrolig fantastisk deilig å slippe hovedansvaret for tassen akkurat de dagene der altså!!

Synes prisen var mer enn ok jeg da!

Skrevet

Har vært i kontkat med byrå. De sier på generelt grunnlag at pris på barnepass må man avtale direkte med barnevakten. (foruten ders formidlingsgebyr) Det vanlig er visst en timespris på ca 100,- men at det er vanlig å gi mindre ved lengre oppdrag (som jo dette er).

En timespris på 100 tilsvarer jo 30t. mulig det er nok å tilby 2500,-?

HI

Skrevet

Jo, vi har liksom tenkt gjennom hvem som er aktuelle, men har egentlig ingen foruten de som inviteres som gjester....

Og jeg tviler ikke et sekund på at bestemødrene blir veldig delaktige i passet :) Men som du sier, deilig å slippe det overordnede ansvaret.

HI

Skrevet

Dytter litt for å se om det er flere som har innspill jeg :)

HI

Skrevet

Ingen som har noe innspill?

Skrevet

Syns det var en fin pris. Kanskje litt mye tilogmed?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...