Gå til innhold

Høyt kolestrolnivå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag. Fikk resultater på en del blodprøver jeg tok for en uke siden, da jeg var der for noe annet enn svangerskap. Fikk beskjed om at jeg hadde høyt kolestrolnivå, var på 7,5!!! Skal ikke være over 6. Har målt dette tidligere også, men har da alltid ligget på rundt 3. Jeg er ikke overvektig(som legen påpekte). Er 170cm og før svangerskapet veide jeg 62 kg. Har gått opp nesten 10 kg så langt i svangerskapet, er 29 fullgåtte uker i dag.

Jeg må jo innrømme at jeg spiser mye mer usunt enn til vanlig, men det er jo så kjedelig å være sykmeldt!! ja, ja, jeg må jo bare ta meg selv i nakkeskinnet og være mer bevisst på hva jeg putter i meg. Håper og regner med at nivået går ned etter fødselen.

Andre med erfaring med høyt kolestrolnivå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vel du det arvelige høye kolesterolet siden du ikke er overvektig el noe sånt..det har jeg og,men har klart og spise det ned..trengte ikke tabletter for det.Mor min har det og fikk beskjed at vi søsken måtte teste oss og av 5 søsken var det typisk min uflaks at jeg hadde det:(..

Men klarer holde det stabilt med sundt kosthold og enkel trim(turer)

Og jeg skjeier godt på Lørdager:) hva behandling fikk du??

Skrevet

Ikke noe behandling, men beskjed om å passe kostholdet. Legen sa også at det kan skyldes svangerskapet. Har lest nå at kolesterolet kan stige 25 % pga svangerskapet alene. Skal måle det igjen etter fødsel. Ja, må bare prøve å skjerpe seg da. Trene gjør jeg jo vanligvis, men det stoppes av bekkenet nå så..

Skrevet

Ja det er ikke greit å gjøre noe når bekkenet er vondt:(..

Lurer på om mitt og kan ha steget i svangerskapet,hmm legen er ikke sagt noe om det..men må sjekke det etterpå.

Så flott at du kan spise det ned da,da er vi heldige tross alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...