Gå til innhold

Manuell eller elektrisk brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne med begrunnelse og anbefaling av merke =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en manuell fra første jenta, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte elektrisk... men jeg pumpa MYE!!!

Skrevet

Jeg pumpet mer enn jeg ammet, men brukte manuell. Avent sin var jeg fornøyd med.

Prøvde en elektrisk, og fytterakkern! Nappet i puppen og bråkte som et uvær. Var bare vondt, syntes jeg. Husker ikke merket, men tror det var noe på M.. medea, er det noe som heter det, tro?

Hadde super teknikk på den manuelle til slutt, så jeg kunne sikkert vunnet en pris, haha

Skrevet

Absolutt elektrisk!!

Da har du en hånd fri og slapper mye bedre av enn når du sitter og pumper manuelt! Når man får teknikken inne er pumpen god. Det er lyd fra den, men det må man nesten regne med når det er elektrisk ;-)

Jeg hadde tendenser til brystbetennelse flere ganger og den elektriske pumpen var helt uvurderlig, da jeg brukte den andre hånden til å holde en varmepute på brystet. Eller bare å slappe av...

Har Avent sin pumpe. Helt super, men den kostet nok rundt en tusenlapp.

Lykke til med kjøpet :-)

Skrevet

Jeg har bare brukt Avent sin manuelle pumpe, og den fungerte helt fint til mitt bruk, som var å pumpe de dagene jeg var borte fra datteren min mens hun fortsatt ble fullammet, og jeg ikke såg henne på 7-8 timer. Ellers har jeg sett at Medela Swing blir anbefalt av mange som elektrisk pumpe. De elektriske skal visst være mer effektive, men er dyrere, og brukes gjerne av de som pumper mye. Det går an å låne/leie på hs for å prøve seg litt fram også når en vet litt mer hva en kommer til å ha behov for. Det er jo ikke sånn at en MÅ ha pumpe før babyen er født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...