Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #2 Skrevet 18. mars 2010 Hadde hastesnitt med første og har fått beskjed om at jeg kan får planlagt med eventuellt neste hvis jeg vil. Dette er pga av ganske store feil som ble gjort under min fødsel så jeg sa det rett ut at aldri i livet om jeg kom til å flere barn hvis det var slik det skulle være. Hun mente jeg var for ung til å ta det standpunktet pga di gjorde feil og så hvis jeg ville ha planlagt med neste var det ikke noe problem. Betryggende men vet enda ikke om jeg kommer til å ta det tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Nå har jeg bare fått en unge, og er enda ikke gravid med nr. 2. Men pga det som skjedde under første fødsel kan jeg velge neste gang. Fikk total ruptur, grad 4. Det er ikke sikkert det skjer igjen, men jeg tror ikke jeg tør å ta sjansen på det så det blir nok KS neste gang (om jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen, prøver nå...) Det var faktisk jordmora som må ta en stor del av "æren" for at det skjedde, jeg presset på, ropte at jeg revner, hun hørte ikke på meg og ba meg presse mer. Hadde hun tatt meg seriøst (kjente jo at det var en ny type smerte...), hadde hun bedt meg holde igjen og jobbet litt mer med meg... Tenkte sikkert dumme førstegangsfødende, selvfølgelig gjør det vondt... (Oops, ble litt på siden det her...)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Fødselsangst. Hadde det før jeg ble gravid, gikk i terapi hos spesialjordmor de første 7 mnd av svangerskapet, men hadde det ikke bra verken fysisk eller psykisk før jeg fikk innvilget ks. Overlegen sa jeg var reflektert og kunnskapsrik på området, i tillegg til at jeg hadde samarbeidet godt i terapi, så hun mente ks var best for meg. Flott opplevelse var også
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #6 Skrevet 18. mars 2010 Jeg fikk en totalruptur under første fødsel og sleit med smerter og analinkontinens en lang stund etterpå. Venter nr to nå og har fått ok på ks for å være sikker på å slippe disse problemene igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå