Gå til innhold

Hvor mye ammer/ammet dere ved 10 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ammes det alt for mye om natta... 2 - 3 ganger, morgen, et par ganger i løpet av dagen og til kvelds. Har inntil de tre siste dagene gitt pupp før dagsovingen, har ofte sovnet med den da. Lurer på å slutte å gi pupp rett før leggetid også, innbiller meg at pupp og soving er nesten samme ting for minsten.... har så fryktelig lyst til å sove mer enn 2 1/2 time i strekk på natta (hender han glimter til med 3 1/2). Men, gruer meg så til å sette i gang. Hadde egentlig tenkt å avvikle ammingen, men har ikke klart å få han til å ville ha mme. (For en mnd siden jeg prøvde). Men nå tenker jeg at det går ann å trappe ned uten mme når han begynner å bli så stor.

Rart hvordan "problemene" forandrer seg forresten.... de 4 første mnd slet jeg denne gangen som med de andre med å få fornøyd gutt med bare mm, så supplerte med litt mme før grøtstart. Nå har han blitt "puppegutt" og anti flaske....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var ikke så interessert i mm da han var 10 mnd gammel. Etter intro av fast føde faset han det mer og mer ut selv. Jeg fikk ammet han litt på morgenen og litt på kvelden- men det var ikke så mye. Han hadde fram til da aldri fått mme og helsesøster mente at han var såpass gammel at jeg heller ikke skulle begynne med mme og venne han til flaske da. Han fikk jo grøt, litt brødskive, middag o.l.

I denne alderen skal det ikke være nødvendig å spise på natten. Med et tungt grøtmåltid på kvelden, sov lillegutt rundt på denne alderen. Våknet han om natten og satte seg opp i sengen, la jeg han bare ned igjen.

Så jeg hadde ikke stresset med flaske, om 2 mnd kan han jo drikke kumelk fra kopp.

Men lykke til..:-))

Skrevet

Med forrige babyen slutta vi helt å amme da..

Denne er bare 7,5 måneder så hun får mm enda.

Skrevet

Når hun var 10 mnd ammet jeg en gang annenhver dag ca. Helt slutt når hun var 11 mnd. Da hadde hun absolutt ikke tid til den derre puppen!

Ikke la han sovne med puppen! Det er det første du må gjennomføre før du kan få sove en hel natt!

Skrevet

Ja - jeg må nok det... kanskje lurt å kutte all pupp i forbindelse med dagsoving/legge seg først? Bare for å få rotet litt i system... Så har vi egentlig bestemt oss for å kutte nattpupp i påska. Kanskje det er lettere hvis jeg har tatt pupp-sove på dagen først.

Det dummeste med hele greia er jo at jeg egentlig sååå godt vet hva som må til, men det er å gjennomføre i praksis som er vanskelig.

Men, det ser ut som om det er flere som har kuttet pupp helt litt før 1 år uten å bruke mme. Har dere gitt kumelk fra glass før 1 år eller bare vann/annet drikke så lenge?

Skrevet

Jeg ga vann, litt appelsinjuice utblandet med vann og en sjelden gang de juicene fra Nestlè som finnes i ulike smaker. Begynte med melk på tutekopp rett før 1-års alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...