La Perla Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Jeg er over 40. En jevnaldrende venninne kom plutselig og hadde fått så veldig fin hud (hun hadde ganske fin hud fra før også, riktignok), og det viste seg at det var fordi hun hadde tatt fruktsyrepeeling. Alle venninnene ble veldig begeistret og ville også ta sånn, så nå skal vi til henne i morgen kveld, og hun har invitert en hudpleier som skal vise, fortelle, veilede og selge oss sånne peelingkremer. Men saken er den at jeg faktisk er ganske fornøyd med huden min, og egentlig litt skeptisk til denne kjemiske peelingen. Jeg er litt redd det skal se unaturlig ut, eller at huden skal blir stygg etter en liten stund. Jeg synes kanskje at selv om venninnen min sin hud så veldig fin ut, var hun kanskje bittelitt "stiv i maska" - at det var ett eller annet litt rart med henne også etter denne behandlingen. Men det kan såklart bare være innbilning fra min side. De fleste av dere andre mammaer her inne er vel en del yngre enn meg,men kanskje noen likevel har prøvd sånn behandling og kan dele sine erfaringer? Eller kanskje dere gar noen eldre søstre, evt. mødre som har prøvd?
La Perla Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2010 Det er forresten snakk om en mild for for peeling, med fruktsyrer.
2søtesmåh Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Produkter til hjemmebruk har ikke lov til å gå ned i underhuden, da må man få det gjort til om ikke hudLEGE; så ihvertfall godkjent hudpleier. Det er strenge regler når det komemr til hudpleie på slike ting. Har jobbet i parfymeri, og var sånn før ihvertfall.. En "syre-peeling" gjort profesjonelt går lenger ned enn de man kjøper selv, om det ikke har skjedd store endinger så er det en slaks scrub som gir en varmende/prikkende følelse og som skal masseres i sirkler i bestemte beveglere i maks så og så lang tid før det skylles av... Men det er 7 år siden da,- og mulig man nå har masker som sitter litt.. Men altså, hjemmeprodukt er nok ikke farlig og prøve, og det GIR en velbehagfølesle og litt ekstra glød:o) Men noe hud-fornyelse er det langt fra snakk om..Altså, slik vi ser på "make-over" på TV..) Fordi det ikke er lov å selge til bruka v "Ufaglærte"..Samme oplegg er det med tannbleking også..Man får ikke blekeprodukt som går "Inn i" tennen på samme måte som hos tannlege.. Men nå selges det jo fra tannleger til hjemmbruk" så derfor er det mulig o gkjøpe hos tannlege og via nettet blekemidler som er de samme som de "proffe" bruker...Men det er ikke tilfelle med slike hudpleieprodukter..Men det kommer nok. Men er du fornøyd, så ikke bruk penger på det..Bruk de på andre ting som gir DEG følelse av velbehag..
La Perla Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2010 Ja, det er ikke snakk om sånn veldig sterk, kun en type kremer som man flasser litt av, så skal man se bedre ut etterhvert. Men min venninne har faktisk fått veldig fin hud, for jeg la merke til det før hun sa at hun hadde gjort dette. Likevel har jeg ikke lyst til å gjøre dette. Det kan bli litt vanskelig når vi er i det besøket i morgen, hvis alle de andre vil ta det, og jeg takker nei fordi jeg er fornøyd med huden min (litt selvgodt?). Men det får heller våge seg. Takk for svar.
moe_ Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Etter en slik kjemisk peeling vil gammel hud flasse av, så bare si at du har en avtale hvor du ønsker å se normal ut, og ikke nyskrellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå