Gå til innhold

Vet ikke hva jeg burde gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber 70% og har gått greit hittil, men kom hjem i går etter å ha jobba mandag og tirsdag og i går, og var så sliten og kvalm. hele kroppen verka og magen var stein hard..kasta opp flere ganger iløpet a dagen g klarte nesten ikke å sette meg opp..ikke kjente jeg noe ærlig til liv helller, og har ikke merka noe særlig liv i dag.formen er jo litt bedre nå..ikke kvalm bare sliten...skal egentlig jobbe fire timer i kveld men er usikker på om det er lurt..noen som har noe råd her?eller hver borti lignende? er vel ikke farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm,vanskelig å si hva du burde gjøre...jeg ville drikket ett glass med kald saft,og lagt meg for å kjenne liv fra den lille..også ville jeg nok tatt meg fri ikveld for å komme til hektene!!

tror nok formen fort blir dårligere dersom du presser deg gjennom fire timer til på jobb!!

hvor langt er du?

god bedring

og det går jo an å ringe lege/jordmor å komme for en sjekk av hjertlyd/ul om du ikke merker liv..

Skrevet

jeg er 26 uker på vei så tenker litt på det da..har prøvd med saft og har ikke merka noe enda, men gi det litt mer tid kanskje...

Skrevet

Prøv enda en gang,dytt litt på magen..kanskje h*n har snudd seg..

ring legen...ekkelt å gå rundt å være bekymret,og hold deg hjemme fra jobb!!!!!!

hold oss oppdatert

Skrevet

Jeg ville ringt sykehuset med en gang og spurt de om hva de mener du skal gjøre. Det kan hende de tar deg inn til en sjekk. Det høres også ut som om kroppen din er i ferd med å bli utslitt, så ville etterpå hva ringt legen for å diskutere om du bør ha mindre belastning en liten periode (les: sykemelding).

Skrevet

Nå er det du og babyen i magen som er viktigst. Vi må slutte å være så alt for samvittighetsfulle for jobben vår når vi er gravide! Jeg er akkurat slik selv. Kaver med samvittigheten hvis jeg ikke orker å jobbe fullt, når det vi bør fokusere på er vår egen helse og helsen til minien i magen. Periodevis har jeg kavet veldig med å holde ut på jobben og nå tok legen min og sykemeldte meg fullt denne uken(hadde kynnere og mensaktige smerter nesten hele forrige uke). Føler meg mye bedre nå! Skal på jobb mandag, men skal ta ting mer med ro og eventuelt bli delvis sykemeldt etter hvert.

Snakk med legen din så fort du har mulighet og fortell hvordan du har hatt det.

For å kjenne etter liv i magen har jeg fått dette tipset. Drikk et glass med iskaldt vann. Legg deg deretter på ryggen og hold deg heelt rolig. Da er det en viss liten en som våkner litt mer til liv tenker jeg.

Men uansett... ring legen din.

Skrevet

Da har jeg vært hos legen i dag.og fikk beskjed om at jeg 100% utbrent som han sa..så ble sykemldt fra og med i dag og ut neste uke..jeg fikk lit "kjeft" fordi jeg ikke tok det mer med ro..holder på å pusse opp hus og tar lappen samtidig som jeg jobber og har en sønn på to fra før av..så han kunne ikke skjønne at jeg orka alt det på en gang..

så fikk nå en sykemelding og streng bekjed om å ta det med ro.

takk for alle innspill :) koselig å få tilbakemelding om at det ikke er bare meg som sliter med jobben og tanken på sykemelding.får jo dårlig samvittighet med en gang. Ringte og jobben i sted og så ifra at jeg ble vekk og alt jeg fikk tilbake var sur og gretne svar igjen..så ble litt lei meg, men prøver å la vær å tenke på det.

takk igjen til dere alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...