Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #1 Skrevet 18. mars 2010 Hei... Ja lurer vel egentlig bare på et par ting... Har litt småproblemer med bf... og kan være greit å vite hva jeg eventuelt kan gjøre med ting. Først og fremst så er det problemer med samvær. Vi var hos familievern kontoret og satte opp en avtale etter ønske fra ham. Ble først en prøveperiode over 3 mnd. Der han skulle komme til oss hver 2 uker og være i 3 dager av gangen. Dette er pga avstand + utrygghet hos barnet. Men det gikk ikke lange tida føre han begynte å bryte den avtalen, ved å ikke møte opp og unnlate å gi beskjeder som han skulle. når jeg pratet med ham sa han at det ikke funka pga jobbing. Som i og for seg er greit nok... Vi skulle på familievernkontoret igjen for å vurdere avtalen i feb, men han møtte ikke opp. Så vi har ingen ny avtale... og det er opptil ham å ordne til ny time så vi kan sette opp ny samværsavtale... Men det er ting som skurrer veldig for meg med hele greia... For han fikk endret bidraget sitt her rett føre jul. Gikk fra å skulle betale 1990 i mnd(som i grunn aldri har skjedd) til at han ikke er betalingsdyktig pga at han mottar dagpenger/sosialstønad... Men så bryter han samvær pga jobbing! Hva kan jeg gjøre med denne saken egentlig? syns jo det er totalt feil at han ikke betaler bidrag når han tydeligvis jobber som han påstår... Er heller ikke på noen måte ute etter å "ta" ham på noe vis... Enten så er han rimelig dårlig på å juge om årsaken til samværsgreiene for meg eller så snylter han jo på Nav... Så noen som har vært borti dette selv? hva gjorde dere i så fall?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Hei, jeg ser du enda ikke har mottatt svar, hvilket er for galt :-) Jeg forstår frustrasjonen din - og jeg har opplevd akkurat det samme selv. "Løsningen" min var å motta minstebidrag (bidragsforskudd) fra staten (pålitelig om enn muligens mindre enn det faren kanskje kunne betalt)... og samvær har han aldri ønsket. Mulig du ikke ser dette som en løsning, men det gir i alle fall stabilitet for barnet og meg, om en ting kanskje skulle vært annerledes i en ideell verden ;-) Lykke til. Husk at en pappa som ikke er interessert, blir sjelden en god pappa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå