Gå til innhold

Angrer på at vi valgte parkett...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Makan til riper på under 3 år, grrr!

Hvordan holder dere parketten fin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ikke om man LEVER!

Skrevet

ja.. finner ingen positiv ting med å ha parkett.. tåler ingenting..

her var det parkett i leiligheten jeg kjøpte.. hadde aldri valgt det selv... for noe styr

Skrevet

Parkett med en vilter 2-åring og 4-åring = dårlig kombinasjon!

Skrevet

Synes det er litt sjarmerende. Gulvet er fult av historier...

Skrevet

Røsk den ut, og legg plankegolv. Hvis du har råd da.. Planker er levende materiale. Godt og varmt å gå på.

Skrevet

Tror huseieren angrer på at han lot meg flytte inn her, for her er det også parkett. Faktisk tror jeg det er noe galt med gulvene her, fordi det har sprukket opp flere steder. Ihvertfall, her går det hardt for seg med en småtass som kaster ting i gulvet og står i. For å ikke glemme de få vors'ene jeg har hatt her, høyhelte sko og parkett = ingen god kombinasjon det heller.

Konklusjonen her er vel kanskje at parkett er det dummeste man invisterer i - om man vil ha et pent gulv.

Skrevet

Er det så ille med parkett?

Har tenkt å bytte ut plankegulvene da de ikke ser ut, hva bytter en til da?

Ikke lyst på vinyl.

Skrevet

Her har parketten sprukket på kjøkkenet og i gangen...

Skrevet

Vi har plank, og ja det er deilig å gå på, men blir like for riper i det som parkett. Men enig i at et ripete gulv har en historie..

Skrevet

Vi har begge deler, plankgulvet ser ikke ut, men parketten har holdt seg bra.

Skrevet

De selger jo mange fine laminatgulv også i dag.

Skrevet

Laminatgulv er veldig hardt og genialt i forhold til riper, men det er veldig kaldt hvis en ikke har varme i gulvet.

Skrevet

Er ikke glad i laminat, syns den er litt 2 rangs..

Skrevet

Kjøp tarkett!! Heeelt konge! Det er ekte treverkpå toppen, men det er bare 3 mm tykt så under det er det det samme materialet som det er på laminat! Det er like varmt som parkett, men holder like bra som laminat!

Skrevet

Vi har laminat i stuen, pga hund og små barn ønsket vi ikke å legge et nytt guld til flere tusen, som skulle bli stygt fort. Så vi la laminat, og jeg syns ikke det er kaldt, selv om vi ikke har varme under.

Skrevet

Parketten bruker du til den ikke ser mer, eller til barna har blitt så store at lekebiler ikke er det som oftest går i parketten.

Etter det sliper du den ned og så lakker du den, og vips nytt gulv.

Skrevet

Sorry, det finnes ikke fine laminatgulv. Det er noe av det gyseligste som finnes og ser billig og stusselig ut uansett! Og så er det hardt og kaldt å gå på. Fysj!

Det fine med parkett og heltregulv er jo at de kan slipes og vips, så har du et flunkende nytt gulv når barna har blitt store nok til å ikke kaste ting i gulvet. Laminat kan du bare gjøre en ting med og det er å hive det. Dårlig økonomi på sikt og dårlig ressursutnyttelse.

Vi har heltre eikegulv som er akkurat like fint etter lang bruk (det er lagt i 1960 og slipt og lakket i senere tid). Det kan slipes og lakkes to ganger til om det skulle komme mange hakk i det.

Husk forresten filtknotter på alle møbler.

Skrevet

Jeg trodde også at laminat var skikkelig crap, helt til min kjære mor la dette på hytta nå i sommer. Som ikeakjøkken, så er heller ikke laminat hva det en gang var. Mye bedre kvalitet og finish! Vi har også parkett, og skrekk og gru! Med en hund som overhode ikke klarer å være kattemyk på labben, så ser det ikke bra ut. Det kommer nok til å bli liggende noen år til, men når vi snart skal bytte ut kjøkkenet, så ryker parketten der, og det blir fliser med varme under i stedet. Når vi en gang i fremtiden skal byttes i stua, da blir det garantert _ikke_ parkett!

Skrevet

jøss takk for info. jeg trodde parkett var det beste.

hva er det dyreste da?

Skrevet

Parkett er vel ganske dyrt, og det er veldig fint FØR det begynner å bli ripete. Som er sånn ca 2 uker når en har barn i hus.. det positive er jo at det er veldig varmt og lunt og behagelig å gå på og leke på.

Det som hjelper litt er å ha tepper under store møbler, ikke la sofaen, bord, lenestoler, spisebord, kjøkkenbord o.l stå direkte på parketten. Ikke la folk gå med sko inne...Ha gulvtepper på soverommene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...