Gå til innhold

Misforstå meg rett, damer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullt klar over at dette er et forum der man har fokus på å bli gravid/ svangerskap og barn. Det er jo helt fint. Jeg savner vel at vi som mødre også klarer å interessere oss for andre tema; politikk, kjønnsroller (ut over det at fyren er en dust, bli kvitt han..osv, osv ) Religion, hva innebærer et langt samliv etc, etc Samfunnstema som går ut over vår "mødrebobler" Litt mer metadiskusjoner, ikke bare på detaljplan. Mener, så det er sagt, at de som har behov for detaljfortelling-/tilbakemelding absolutt ikke skal slutte med det!

Men vi damer er vel ikke bare opptatt av vår egen lille sfære! (Håper jeg inderlig).Har vært inne her i mange år, og merker meg at det svares mye oftere på personlige spørsmål om hjelp etc, og det er bra, i og for seg. Men mener også å ha lagt merke til at når innleggene beveger seg over i "tyngre" tema, så tipper man ofte over i å skjelle hverandre ut eller ty til Paradise Hotel og dets like.(For å ikke å snakke om denne utidige pirkingen på hvordan folk staver. Vi kan da virkelig mer enn som så! Hva med å øke kvaliteten på hva vi kvinner snakker med hverandre om? Tror ikke nivået på jentene her inne er så ille, men det har blitt en kultur som ikke er sunt for oss. Tilbakemeldinger! Og, dere med mobbetendenser, hold your horses..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kunne ikke blitt mer enig! :) :)

Skrevet

Signerer og trykker på liker knappen!!

Skrevet

Usj! Må si jeg er lei av å møte "morra mi" på nett hele tiden!...

Skrevet

Man diskuterer vel det som opptar en vil jeg tro.. Og i småbarnstida eller den tiden man er gravid så ser man gjerne bare de tingene.. Synes det er greit at barna får fult og helt fokus den tiden de er små..

Personlig elsker jeg en god diskusjon, gjerne innen politikk.. Men det å diskutere med en gjeng frp-elskende sauer det orker jeg bare ikke. Sånn var det rundt valget.. "Hvorfor skal du stemme frp?" "jo fordi da får jeg mer penger".. MORN DU! Når folk virkelig er så lite reflekterte på hva politikk i det hele tatt er for noe så orker jeg ikke. Når ingen klarer å se 30-40 år tilbake i tiden for å innse hva arbeiderbevegelsen har betydd for landet vårt blir jeg uvel.. Nå skal vi bare ha og ha og ha.. Ikke ofre en eneste tanke på hvordan det har blitt som det er blitt..

Religion er også et spennende tema. Jeg er selv kristen, men har mange muslimske venner. Vi diskuterer mye religion, og er for det meste helt ærlig.. De tror på Mohammed, jeg på Jesus.. Men i prinsipp så er islam en mye "snillere" religion enn kristendommen. Også historisk sett..

Men nå er jeg selv en småbarnsmor og må innrømme jeg elsker å diskutere ting som sikring av barn i bil, tilknytningsomsorg osv osv. Slike ting opptar meg nå i det livsstadiet jeg er.

Skrevet

jeg tror det har noe med at det er svært få som kan diskutere. men noen ganger så er det veldig bra diskusjoner her om viktige ting også :)

jeg blir med på de fleste diskusjoner når som helst, så lenge de er saklige og ikke av typen "jævla invandrere" og "jeg vil ikke betale så mye i bompengering når veiene er så jævla dårlige"

så bare fyr løs jeg er med :P

Skrevet

Godt å vite lamb-chop! Da har vi vel en slags avtale, når det måtte by seg!

Gjest sug lut
Skrevet

Det er komplett uinteressant å bli inkludert i noe "vi". Det finnes ikke noe større "vi" der du og jeg møtes enn evt i "vi som poster her".

Skrevet

Jepp, Lutern, Men siden vi begge poster her, så har vi allerede der? !

Skrevet

Er med på den HI :)

Skrevet

Her inne er jeg kun interessert i det som har med barn å gjøre. Alt det andre har jeg andre forum jeg velger.

Skrevet

Skjønner det, og har respekt for det! Men ungene blir jo store og det skader vel ikke å diskutere tema som gjerne få følger for ungene og deg videre? Frie mennesker, fritt valg!

Skrevet

Ja men jeg synes ikke dette forumet er noe ok plass når det gjelder dette.

Skrevet

Nei, ser hva du mener. Men VI er jo forumet, så da er det en sjangs!

Skrevet

Og, så vidt jeg har skjønt, så er det mange andre forum der man kan stille "barne-spørsmål". Men for all del, vil ikke utelukke de som spør om sånt her, langt i fra!

Skrevet

Er for så vidt med på tankegangen din.

Men eg orkar sjeldan å blande meg inn i tyngre diskusjonar her. Det betyr ikkje nødvendigvis at eg ikkje er interessert i noko anna enn svangerskap, baby og barn; det betyr berre at eg får utløp for diskusjonsbehovet mitt andre plassar. Eg har folk rundt meg som eg likar å snakke og diskutere med, DiB er fristaden min, der det er LOV til å snakke om gulp, graut, smokkar, søvnlause netter og alt anna småbarnsrelatert, utan å vere redd for at det blir for mykje babyprat for motparten.

Her er det LOV til å stille (og svare på) "dumme", og kanskje overfladiske spørsmål. Det er lov å velge vekk tunge diskusjonar og vanskelege tema om ein er trøtt i toppen etter ein lang dag. Om kvelden er eg som regel for sliten til å delta aktivt i slikt som eg får dekka behovet mitt for i løpet av dagen. I dag har vi hatt langvarige diskusjonar om religion, kristendom, døden, himmelen, synd, tilgivelse, tankar om livet og korleis ein kan/bør/skal leve det, betydninga av statskyrkja før og no, i bygd og i by, osv, osv. Er ferdig med den biten no, og klar for litt lett underholdning. Om eg kan hjelpe nokon med eit enkelt svar med f.eks. oppskrift på havregraut til ungane, så er det ein fin bonus.

Skrevet

Det var plagsomt da jeg hadde baby, det var få som gadd rette oppmerksomheten mot noe annet enn babyen, bleier, smokker og pupp. Hjelpes så kjedelig! Jeg blir gjerne med på en god diskusjon, men det er langt mellom de gode diskusjonene her eller de saklige og utviklende samtalene. Altfor ofte blander det seg inn tåpelige kommentarer som vitner om uvitenhet og fordommer. Det kan være underholdende, men i en god diskusjon er det bare forstyrrende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...