Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg studerer til å bli spesialpedagog, og i den forbindelse har jeg noen spørsmål ang. en oppgave jeg holder på med. Den går i hovedsak ut på en gutt med Down syndrom som skal begynne på ungdomsskolen. Har dere noen forslag til hva han vil møte på av utfordringer? Mål for disse tre årene? Eventuelle tiltak? Alle synspunkter kommer godt med, altså!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 hovedmålet burde vel kanskje vært full inkludering i klassen? bare et synspunkt fra meg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Hva mener du med full inkludering da? At han er en del av klassefellesskapet er nok et fint mål å sette seg, men at han skal være fullt inkludert iht pensum er vel litt "far fetched". Han kommer til å ha et eget opplegg, med innslag av fellestimer med de andre, fordi han ikke har forutsetninger til å henge med i deres pensum. Han kan nok være en del i klasserommet i noen av timene, hvor han arbeider med eget pensum og har en assistent/lærer sittende ved siden av seg og hjelpe han med det. Ikke vær for idealistisk, men litt realist også når du skriver oppgaven:) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #4 Skrevet 18. mars 2010 Hei! Takk for synspunkter! Er helt enig at det vanskelig lar seg gjøre at det vil bli full inkludering med tanke på pensum. Jeg tenkte nok mer innad i klassemiljø, og kanskje bli kvitt disse forferdelige merkelappene barn og voksne setter på hverandre. HI
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Utfordringene i ungdomsskolen er ofte tett linka til selve pubertetshelvetet med forelskelser, kviser og klikker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå