Gå til innhold

Høh, ALT det styret i dag endte til slutt med 25% sykemelding!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg få takke dere alle som svarte meg i den andre tråden min for en vannvittig god støtte! Det betyr utroooolig mye for meg og jeg er veldig rørt av all omtanken dere har vist!

Vel, jeg trodde jo at alt løste seg i dag og at jeg skulle jobbe som jeg ville i den avventende sykemeldingsperioden, men den gang ei.

Det viste seg at siden jeg hadde vært friskmeldt i bare 14 dager siden jeg var halvt SM så kunne ikke avvente SM benyttes likevel og arb.giver ba meg sende blankett c tilbake til legen med beskjed fra arb.giver om at de ville ha meg på aktiv SM. Hvilket er ok for meg for da kan jeg jobbe mye de dagene jeg er i god form og korte dager de dagene formen ikke er på topp.

Men legen sa at hun hade ikke lov å benytte aktiv SM når man er på vei ut av jobb. Det skal kun brukes for å få meg TILBAKE i jobb etter SM. Og det er ingen sannsynlighet for at jeg kommer til å jobbe fullt før termin nå.

Så da maste min sjef på meg om jeg kunne ta halv SM fremover og så gjorde det jo ingenting om jeg jobbet mer,,, ha ha, så klart DET er i orden! Og i tillegg ville sjefen at jeg selv ringte legen og ba om dette. jeg satte ned foten og sa at nå har jeg fanden meg gjort hva jeg kan for å holde meg mest mulig i jobb og hvis arb.giver ikke vil ha me der på fulltid, så får de jaggu si det til legen selv. (slik at legen min også forstår hvor vanskelig arb.giver faktisk er). Så sjefen min ringte legen pg sa at jeg måtte ha gradert SM og så ringte legen til meg og var GANSKE oppgitt over min håpløse arb.giver men at de hadde rett i at jeg ikke kunne ha avventende SM likevel,,,, For et styyyyyr! Så legen min ville vite om jeg syntes det var ok med gradert SM og jeg sa at nå orker jeg ikke mere og om det var ok at jeg tar 25% SM? Hu trodde jeg ville ha mye mer SM enn som så og ble veldig overrasket. Saken er at jeg har en del prosjekter jeg gjerne vil fullføre før evt full SM nå, så da vil jeg gjerne jobbe det jeg kan i 4 uker til og så får vi se hva jeg gjør. Legen syntes det var en god plan å vurdere større SM om en mnd i alle fall:)

Så nå vet jeg at legen er på min side og jeg går definitivt ut av dette med hodet hevet.....

jeg er rystet over sjefen, men gidder ikke å lage et helvete nå. Bare holde ut litt til, så kan jeg få med meg gode referanser og attester i stedet for at 2 år går rett i dass.

Jeg skal jo ikke tilbake til den arb.plassen der det er helt sikkert......

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, så mye greier med den sykemeldingen! =o

Fint at du fikk en løsning som du synes er ok nå da. Sjefen din minner om den første sjefen jeg hadde da jeg begynte å jobbe. Det er noen typer som ikke har hverken empati eller noe som helst form for stabilt lynne. Tror du har rett. Bare lukk ørene og prøv å gjøre deg ferdig med det du kan slik at du får ok attest og kan sette prosjektene på "skrytelisten din". =O)

Skrevet

godt det ordnet seg såpass da:)

Skrevet

Ja, nei, jeg må vel egentlig bare riste på hodet over at arbeidsgiver gidder så lage så mye helvete for ingenting. Jeg har selv følselsen nå av at jeg sitter i denne sitasjonen med hodet hevet og at arb.giver faktisk skjemmes litt, men ikke pokker om han tør å si det til meg nei.

Driter det fullt og bare gjør jobben min jeg nå, så kan de heller tenke i ettertid når det viser seg at jeg ikke kommer tilbake etter permisjonen, at de kanskje gjorde noen dumme valg nå....

Dette bør i alle fall gi meg ordene fleksibel og utholden på attesten:) he he

Skrevet

Hei vennen. Hvordan gikk det på jobben idag da? Håper kjemien blir bedre mellom dere igjen!.

Stoooor klem

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Det er utrolig så vanskelig enkelte arbeidsgivere skal være!

Har selv en slik en.... han er ikke lengre min nærmeste leder, men må fortsatt forholde meg mye til han siden det er han som ordner med turnusen.

Jeg har etterhvert begynt med at jeg sender han mailer med fakta og så ringer jeg hun som nå er min nærmeste leder. Har gitt henne beskjed om at jeg ikke orker å snakke med han andre og det er heldigvis helt greit :)

Godt at det ordnet seg for deg i alle fall og så får vi håpe at han holder seg i skinnet resten av graviditeten din!

Skrevet

Det går helt greit på jobb katta, men ikke noe mer enn det. Men jeg skal holde ut til over påske og så får jeg rett og slett se hvordan bekkenet er da. Skal i alle fall sørge for at alt er ajour til påske så trenger jeg ikke ha dårlig samvittighet hvis jeg blir fullt SM.

BC; jeg har kun 1 leder jeg kan forholde meg til, så meg må bare prøve å bite tenna sammen og være litt rund i kantene fremover. Jeg klarer meg nok:)

Men GUD som jeg gleder meg til å avslutte mitt arb.forhold etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...